dinsdag 19 augustus 2014

Madeliefjes bloem patroon - Daisy flower pattern.

Omdat het nog zomer is.... een zomers patroontje!

*Madeliefjes bloem*



Materiaal:
Garen - katoen garen (bv. van Phildar, Rio katoen of Catania)
Haaknaald 3,5

Patroonbeschrijving Bloem:
Haak een ketting van 3 lossen, maak met een halve vaste tot een ring.
Toer 1: Haak 3 lossen (= eerste stokje). Haak 11 stokjes in de ring. Eindig het laatste stokje met een halve vaste in de 3de lossen van de eerste steek. Totaal heeft deze toer 12 stokjes.
Toer 2: Haak 11 lossen, 1 vaste, haak deze in de 3de lossen van het eerste stokje uit de eerste toer. Dit is het eerste blaadje. 
Haak in ieder volgend stokje: 1 vaste, 10 lossen, 1 vaste. Totaal  heeft het bloemetje 12 bloemblaadjes.
Werk de draadjes netjes af en klaar is het bloemetje!

Steeltje
Haak het steeltje van de bloem door een ketting van lossen te haken. Hoe langer de ketting, hoe langer het steeltje. Bevestig het steeltje aan de achterkant van de bloem.

(Patroon tas - klik hier)
 Haak er zoveel je wilt, hang ze aan je tas, maak er een slingertje van of pimp je vest door het bloemetje als broche te gebruiken!
 


*Veel plezier met maken*


19 opmerkingen:

  1. Fijn met dit weer, wat vrolijks op de haaknaald!
    Gezellige middag,
    Liefs Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Häkel-Blumen sind sehr süß, vielen Dank für die Anleitung. Ganz liebe Grüße, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig madeliefje!! Dank je wel voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo...super schön sieht das aus...liebe Grüße Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een liefjes! Ik wil voor elk seizoen slingers gaan haken voor in huis, deze zouden prachtig staan aan een lenteslinger. Ik zit nu al helemaal met mijn hoofd in een herfstsfeer, maar ik sla dit patroon even op voor volgend jaar lente :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach die sind einfach süss!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig idee.
    Ik vind ze aan de tas heel mooi.

    En de laatste foto is mijn favoriet: wat een mooie kleur van vest en perfect passen bij de sjaal met bloemen. Megamooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloemetjes haken is heel leuk! Het is een fijn werkje om bij je te hebben want je kent het patroon gauw genoeg uit je hoofd en dan kun je ze overal maken. Ik haakte er deze zomer al een heleboel maar noem ze (uiteraard) Margrietjes. Toevallig wilde ik ze vandaag op mijn blog vanwege m'n trouwdag en nu zie ik ze ook net bij jou! En ik deel je waardering van de bloeiende hei!
    Groeten van Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is die rood/roze tas ontzettend mooi! Heb je misschien een tip waar de handvatten te koop zijn? Ze staan er echt heel mooi bij en ook het bloemetje is het helemaal! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Una flor fácil y bonita. Muchas gracias.
    Un saludo,
    Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk bloemetje en helemaal niet moeilijk! ;)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your Works are alway so beautiful, bright and amazing.
    Greetings from Germany
    Jasmin from meingehaekeltesherz

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Me gustan mucho tus trabajos!!! tejes muy bien en crochet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We offer fresh cut bank instrument for lease, such as BG, SBLC, MTN, Bank Bonds, Bank Draft, T strips and others. Leased Instruments can be obtained at minimal expense to the borrower compared to other banking options. This offer is opened to both those and corporate bodies.

    We are RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days, if interested do not hesitate to contact us via email:

    All relevant business information will be provided upon request. If Interested kindly contact me via Email:~
    Mr. Bernard butty
    Email: leasebutty.bg@gmail.com
    skype: butty.bernard

    BeantwoordenVerwijderen