maandag 16 juni 2014

Weekend sewing

Dit weekend zat ik weer eens achter de naaimachine.
Dat heb ik veel te lang niet gedaan...


 De stoffen komen van de Utrecht zaterdagochtend lappenmarkt,
en stof die ik nog had liggen.

 
Kind heeft nu een stoere 'zakbroek' (zoals ze het zelf noemt)
En die moest meteen aan, naar het optreden van de band JazzFlavour van manlief, in Voorschoten.
 
En ik maakte een lekkere zomerjurk.
(met als leuk detail het witte kastrandje uit het huis van mijn oma)
Beide gemaakt zonder patroon, beetje nagemaakt van een andere broek
en een jurkje van vorige jaar.

En ook maakte ik nog een stippenrokje van een oud topje van kind, van 2 jaar geleden. Daar ben ik nog mee bezig, wordt nog een randje aan gehaakt.
 
 
Moeder en kind HaPpY!
 

 Papa ook HaPpY met zijn mooie Vaderdag cadeautjes, en vooral
het lieve briefje...

Het was een lekker weekend....
 
Goeie week weer!
 
x




13 opmerkingen:

  1. Wat mooi, dat jurkje en de broek !
    En een héél schattige foto van jullie tweetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch creatief en handig!! Allemaal enige dingen gemaakt (de truc van oude kleding als patroon heb ik ook vaak gebruikt, past meest heel goed :-)]. En dan weer zo'n superleuk gehaakt randje aan een rokje!!
    Maar het allerleukste is natuurlijk de foto van moeder en dochter :-).
    Ik heb net op mijn blog de rokjes geplaatst die ik maakte met jouw patroon van 2011. Ze zijn heel leuk geworden, Thnx! ( http://nellekemaaktvanalles.blogspot.nl/2014/06/gehaakt-rokje.html )
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om ook eens naaiwerk te zien!! Ik hou er van....weer creatief bedacht en in elkaar gezet! Jullie leven lijkt altijd een feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die hippe zakbroek;) en het jurkje is ook een plaatje! Knap hoe je alles weer zo geweldig vastlegt met je camera. En niet te vergeten de foto van jou met dochter is lovely! Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke broek en jurkje! Knap hoor.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Which dress so beautiful, Claire!
    You always so elegant and original!
    Kisses from Catalonia!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, hugs from Brazil.
    Visit my blog - Tita Carré - crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HayHay!
    Wat is de jurk mooi geworden!
    Prachtig gemaakt :-)
    En Happy? Daar hou ik van ;-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzetten leuke dingen heb je weer gemaakt. Maar de mooiste foto is die van jou met je dochter, wat een plaatje!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen