zondag 29 juni 2014

About me....

Over mij...
Het is nogal hectisch geweest in mijn/ons leventje.
Niet alleen afgelopen weken maar eigenlijk het hele afgelopen jaar.
Ik ben op mijn blog nooit zo heel persoonlijk.
Ik laat hier mooie dingen zien, ik laat zien waar ik blij van wordt in mijn leven en ik heb het zelden tot nooit over de 'minder' leuke dingen.
Het lijkt dan misschien wel alsof mijn leven één groot feest is!
Dat probeer ik er wel van te maken hoor,... maar ook ik (wij) hebben wel eens gedoe.


  Zo eindigde ik vorig jaar, rond deze tijd ziek thuis, 'overspannen' zoals
men dat noemt. En daar kun je goed ziek van zijn!
 
 
Ik dacht dat ik na 6 weken zomervakantie 'er wel weer zou zijn'.
Nou, dat bleek niet zo.
Na vele gesprekken (je komt dan in een therapie-molen terecht) kwam
ik erachter dat het tijd was om keuzes te maken.
Ik hield veel te veel 'ballen hoog', en ook al veel te lang.
Welke ballen ging ik laten vallen?
Wat was/is voor mij nog goed om te doen?
Het waren ingrijpende keuzes... onder andere over mijn werk.
 
 
En zo heb ik besloten om te stoppen met lesgeven.
Het was geen makkelijke keuze want ik vind het te gek om met
kinderen te werken. Maar de bal 'lesgeven' is de bal die ik niet meer ga hooghouden.
 
  

En waar dingen stoppen, kunnen ook weer dingen starten.


 
Zo kwam ik afgelopen jaar in contact met leuke mensen met wie ik mooie nieuwe dingen ga doen. Veel daarvan gaan gebeuren op haakgebied!
Maar ook op fotografie gebied en styling lopen er fijne contacten en kunnen er mooie dingen ontstaan.
Nu is de tijd om dat te gaan doen, om dat avontuur aan te gaan!
 
 
En binnenkort wordt mijn eerste stap zichtbaar,
want binnenkort gaat mijn eerste nieuwe stap 'de lucht in'.
De afgelopen maanden heb ik gewerkt aan een app.
Een patronen haak app die te koop zal zijn in de app store.
 
Met 3 verschillende en unieke patronen, met handige foto tutorials, patroontekeningen en werkbeschrijvingen.
Binnen nu en 2 weken gaat ie 'live'. 

En onder de naam
createByClaire 
ben ik voortaan aan het werk!

Ik hou hier op het blog,
op facebook en op instagram
jullie op de hoogte van de exacte datum!
 
 
Morgen begint mijn laatste week als 'juf',
en morgen is ook mijn afscheid receptie...
voor de kinderen en de ouders.
 
Ik ga ervan genieten maar met een heel dubbel gevoel, want het werken
met de kleuters (en kinderen) vond ik heerlijk om te doen.
 
 *X*


*alle strand foto's zijn gemaakt in Bloemendaal bij strand en duincamping de Lakens*
 




63 opmerkingen:

  1. Dat is een hele ingrijpende beslissing. Maar ook een hele begrijpelijke. Ik ben zelf ook juf en vond het altijd al heel knap waar je overal de tijd vandaan kon halen. Het onderwijs is zeer veranderd. De administratieve werkzaamheden die er bij zijn gekomen nemen (helaas) ontzettend veel tijd in beslag.

    De dingen die je er voor in de plaats gaat doen, zijn (denk ik) zeker zo leuk. In iedervgeval voor ons als kedehaaksters, hahahaha.

    Ik wens je een mooi afscheid op school en blijf je volgen bij je nieuwe avonturen.

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je de keuze hebt kunnen maken om wat minder ballen hoog te houden. En heel veel succes met de leuke nieuwe uitdagingen die nu op je pad komen, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal niet makkelijk zijn geweest om deze beslissing te nemen, de kinderen zullen hun leuke juf ook wel gaan missen! Heel veel succes met alle nieuwe plannen en ik hoop dat er nog veel haakpatronen uit jouw haaknaald mogen vloeien!
    En sterkte met het komende afscheid op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met je keuzes. Leuke afscheidsweek gewenst, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Ik heb afgelopen oktober ook m'n baan opgezegd en ben nu fulltime thuis. Het is inderdaad geen makkelijke beslissing (je weet wat je hebt en niet wat je ervoor terug krijgt), maar het is het beste wat ik heb gedaan. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Geniet met volle teugen van datgene wat er allemaal op je pad komt. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt vast een moeilijke week, maar daarna krijg je lucht.....

    Heel veel succes met alles!

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte deze week!
    Knap dat je hebt kunnen kiezen.
    veel geluk in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte en succes deze laatste week als juf! Knap dat je de keuze hebt gemaakt en wie weet wat er nu allemaal nog op je pad komt! Ik wacht in spanning af wat je allemaal gaat creëren.Ben ook benieuwd naar je app!!!!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede moed bij je nieuwe keuzes, luister naar je gevoel en dan valt alles wel op zijn plaats :-). Ik ben alvast heel benieuwd naar de app ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er is moed en vertrouwen nodig om deze beslissing te nemen!
    En een basis waarop je verder kunt bouwen......en die is er.
    Je innerlijke kracht en je geweldige creativiteit zullen je verder brengen.
    Ben heel erg benieuwd naar je app!
    Wanneer ik naar je mooie foto kijk, zie ik een ontzettend mooie, daadkrachtige vrouw.
    Heel veel succes en geniet van alle mooie dingen die op je pad komen.
    En sterkte met het afscheid.....
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt om je verhaal te delen! Moeilijke beslissingen, maar mooie vooruitzichten! Ik wens je van harte heel veel succes en geluk!!!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een dapper besluit. Herkenbaar, al die ballen. Het onderwijs is dan ook geen tennisbal, maar een bowlingbal (maar wel een leuke, weet ik uit eigen ervaring). Veel geluk met al je nieuwe plannen en ideeën! Want daar ontbreekt het volgens mij niet aan! ;)
    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap/lief om zo je verhaal met ons te delen, ik wens je een hele fijne laatste schoolweek en alle succes in de toekomst samen met allen die je lief zijn!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een moeilijke maar stoere beslissing! Een hele fijne laatse week, geniet van de vakantie daarna en heel succes met alles wat daarna komen gaat! Ik hou je blog/Facebook/instagram in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Claire,
    Ik wens je een mooie laatste (school)week, geniet ervan en wellicht komen er emoties om de hoek.
    Dat is juist mooi, je sluit iets af.
    Ik vroeg me al af...hoe doe je dat...al die ballen hoog houden!!
    Maar je bent mens,en wat voor een!
    Je neemt ons elke keer weer mee, alsof je ons "echt "ontvangt.
    Ik wens je een hele fijne zomer....die app die wil ik!!! hihi.
    En straks met al die mooie nieuwe ontwikkelingen die op je pad komen,blijf ik je graag volgen.
    Veel liefs,
    Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heftig verhaal wat iid schuil gaat achter je mooie foto's en verhalen. Waar ik altijd jaloers op was en bij dacht...ik wilde dat het hier altijd zo gezellig en vrolijk was. Gelukkig is het overal dus hetzelfde. En wij moeten keuzes maken. Er gaat nu een deur dicht maar er gaan ook weer deuren open.Zie het positief. Bovendien is altijd een weg terug in het onderwijs. Geniet van de speciale dag morgen geniet ervan,al zal het vast met een lach en een traan gaan. En dan vakantie en daarna een nieuwe start. Veel succes met alles. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes met je nieuwe stappen, goed dat je voor jezelf kiest.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo goed, dat je deze keuze maakt!
    Ik heb er veel respect en begrip voor. Heel herkenbaar dat je al die ballen niet hoog kunt houden.
    Helemaal niet erg.
    Waar deuren dichtgaan, gaan ook weer deuren open!
    Veel succes met al je nieuwe kansen!
    ~X~

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Claire,

    Veel succes met je laatste schoolweek en probeer er van te genieten...
    Wat knap van je om voor jezelf te kiezen, want niet iedereen kan dat.
    Geniet van de nieuwe dingen die op je pad gaan komen en ik ben zeer zeker benieuwd wat voor dingen dat op haakgebied zullen zijn.
    Ik zal je blog, zoals altijd, goed in de gaten houden en kijk uit naar de app die de lucht in zal gaan.

    Groetjes Shirley :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo ziek ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Ik ben er officieel zo'n 8 mnd zoet mee geweest... officieus, misschien nog steeds wel. Keuzes maken, sterker worden... tis lastig. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel succes met deze nieuwe stap in je carriere! En geniet van je laatste dagen als schooljuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat knap van je om deze keus te maken! Het onderwijs is erg leuk, maar ook best pittig tegenwoordig met alles wat er naast het lesgeven bij komt. Fijne dag morgen, en geniet van je laatste weekje op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi verhaal Claire, veel sterkte en vooral veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een moeilijke beslissing! Dapper dat je een keuze hebt gemaakt. Succes met je nieuwe uitdagingen! Groetjes Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ontzettend knap dat je het besluit hebt durven nemen! Ik wens je heel veel plezier en succes toe met de nieuwe wegen die je gaat verkennen!

    Prachtige foto van jezelf!

    Fijne week, maar ook een beetje sterkte. Het zal best moeilijk zijn het afscheid.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh zo herkenbaar je verhaal.......
    Ik ben zelf ook op zoek naar de mogelijkheden en waar ik dan wel heen moet....
    Na 12 jaar onderwijs kan ik in ieder geval beamen dat er een hoop veranderd is.
    Succes met je nieuw gekozen weg!
    Het gaat je vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ook ik was zo iemand die naast het genieten van jouw prachtige foto's en haakwerk weleens uitriep: Hoe kan het!? Het leven is bij haar een groot feest. Uiteraard zit er meer achter. Maar jij hebt een enorm talent voor styling en fotografie en daar mogen we van mee genieten.
    Knap hoor, zo'n keuze maken! Ik wens je een heel plezierig afscheid morgen. Veel succes! Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Respect voor het delen van dit verhaal. En voor het maken van zulke keuzes, die heel erg lastig zijn. Ik hoop dat het beter met je zal gaan vanaf nu. Leuk dat er een app gaat komen, ik kijk er naar uit. Is het voor android of apple??? Geniet van het afscheid morgen en nog een fijne avond.

    groetjes Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Claire, goed om aan ons, lezers, je kwetsbaarheid te laten zien! Super dat je ja andere talenten verder gaat ontwikkelen. Ik geniet van jullie boek en ga ook zeker voor de app. Ik wens je een goede zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jammer dat je het onderwijs gaat verlaten maar heel veel succes met je nieuwe plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Claire-wat een mooie blogpost.
    Je bent moedig om deze keuzes te maken en er open over te praten.
    Volg je hart en je gevoel-dat kan mooie dingen op je pad brengen.
    Veel succes met het afscheid-hoe moeilijk ook-en met alle nieuwe plannen!

    Lieve groet xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Claire,
    Dank je wel voor je eerlijkheid en kwetsbaarheid! Dat waardeer ik enorm! Ikzelf heb ook zo geworsteld met mijn ballen, tot een burn-out toe. Nu geniet ik weer van het leven (en wat is dat heerlijk om te doen). Ik geniet altijd enorm van je blog, de kleuren, de styling en fotografie, de inspiratie. Echt een feest. Dank je wel daarvoor.(en ook ik vroeg me vaak af: hoe doet ze dat toch!?) Dit afscheid is een nieuw begin. Succes deze week en ik kijk uit naar wat er komen gaat.
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een moeilijke beslissing moet het zijn geweest. Keuzes maken is soms zo moeilijk, omdat we allemaal veel dingen zo leuk vinden. Toch is het goed om af en toe knopen door te hakken.
    Ook al zal het een heftige week worden, hoop ik toch dat je er ook van kunt genieten. Van alle lieve woorden die je tegemoet komen.
    Luister naar ze en sluit ze in je hart.

    Succes en groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik kijk uit naar de app. Het haakboek is al zo mooi :-) Ik geniet er elke keer weer van als ik er zomaar inspiratie in zoek of een patroon voor een gericht projectje. Veel succes en pas goed op jezelf en je gezondheid. Groetjes uit Rijswijk, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het ontroert mij, ziek geweest zijn en een hele stoere keuze gemaakt, maar wel een die jou heel blij gaat maken. Top hoor! Stiekum ben ik een beetje jaloers, heerlijk zo'n creatieve invulling. Ik wens je heel veel plezier en geluk toe in je nieuwe stap, en ik blijf je volgen hoor.
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Claire, dat zal niet eenvoudig zijn geweest, maar wel stoer dat je knopen hebt doorgehakt! Ik wens je veel geluk en net zo veel plezier met je nieuwe uitdaging! Fijn dat je het wilt delen, ook zulk soort levensdingen zijn inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geniet van je laatste weekje school,,,,dat je je mag laten omringen en genieten kan van alle aandacht van de kinderen, collega's en de ouders! En dan Claire stap je in iets nieuws...super....geniet ervan meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooit moet je keuzes maken ook al wil je het eigenlijk liever niet.Ik wens je heel veel succes met je nieuwe weg die je in gaat slaan!

    lieve groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zo herkenbaar jouw 'ballen-verhaal'....ik vergelijk mezelf vaak met zo'n Chinees circusmeisje dat bordjes hoog moet houden. Ook ik leer nu dat het geen drama is om er eens eentje te laten vallen. En hoe moeilijk dat eerst ook leek, het is zo bevrijdend! Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven...geniet ervan! ( en ik kijk uit naar al het moois dat nog op stapel staat! Zonnige groet, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oef, wat moeilijk, zo'n beslissing te moeten nemen! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Succes met alle nieuwe plannen en sterkte met het afscheid deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat zijn we daar toch goed in hé...wij vrouwen....ballen hoog houden....totdat het er teveel zijn en we handen tekort komen. En dan ook nog net doen of er niets aan de hand is en "gewoon" doorgaan. Want alles wat we doen is toch hartstikke leuk !! Maar ik ben er achter gekomen dat.....je ook van leuke dingen doen heel moe kunt worden..........En dan moet, ja echt moeten, je keuzes maken. Dat valt niet altijd mee want je gaat leuke dingen laten vallen. Ach je leest het al, ik herken je verhaal. Ben inmiddels alweer een aantal jaren verder en soms heel soms neem ik weer teveel hooi op mijn vork. Om mezelf dan weer tot de orde te roepen. Moraal van het verhaal.......ik denk dat je een heel goede keuze hebt gemaakt. Nieuwe dingen, nieuwe uitdagingen....daar waar je hart ligt. En dan kan het alleen maar beter met je gaan. Ik wens je heel veel succes met de mooie dingen die je, met liefde en plezier, gaat doen.
    Lieve groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Goed van je!
    Veel geluk met deze nieuwe en uitdagende stap.
    Je gevoel volgen is altijd goed en afscheid nemen doet een beetje pijn (het zou toch ook niet goed zijn als dat niet zo was).

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo,
    Wat een bewogen tijd.
    En knap dat je de knop kunt omzetten.
    Ik wnes je een oged afscheid toe op aschool en daarna een goede nieuwe tijd.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een dappere beslissing! Ik wens je heel veel kracht toe, in de komende periode. Maar ik weet zeker, als er ergens een deur dicht gaat opent er altijd ergens een raam. Ook wens ik je veel succes met de nieuwe app, ik kijk er naar uit. ( hopelijk is ie er ook voor android?)
    Lieve groetjes Sjoerdtje

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik vindt je héél dapper!
    Is moed voor nodig om die stap(pen) te zetten ☺.
    Wens jou heel veel plezier, positieve energie en rust toe met deze nieuwe uitdagingen.

    Lieve groeten,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een dappere stap! Om de keus die je ooit hebt gemaakt te veranderen in iets anders moois!
    Heel veel,succes op de nieuwe weg die je gaat bewandelen!
    Scraffy.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. I wish you all the best for your next steps in Life. Have a great time. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Heel herkenbaar! Ik ben aan het re-integreren van een depressie, ook teveel ballen hoog gehouden.
    Wat knap dat je moeilijke knopen hebt kunnen doorhakken!
    Succes met alles wat je doet, leuk vindt en nog gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik wens je heel veel succes met de nieuwe uitdagingen! Je haakpatroon en boek vind ik super, heb er al veel gebruik van gemaakt. Je foto's op je blog zijn heel erg mooi, ik hoop je nog lang te mogen volgen.
    Groetjes,Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Moedig hoor, zo'n beslissing. Zelf ga ik een andere vorm van onderwijs in en dat vind ik al zo heel moeilijk. Het lesgeven aan kleuters is zo bijzonder. Maar ook heel leuk dat je nu een andere kant kunt ontwikkelen voor jezelf. Veel succes en vooral plezier daarmee.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Félicitations:c'est courageux de prendre des décisions qui peuvent changer notre vie; je te souhaite beaucoup de bonheur dans tes nouvelles activités et bravo pour ton blog que j'adore. À bientôt

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Claire, you are a great woman and a creative artist.
    I HOPE YOU WILL BE VERY, VERY HAPPY!
    MANY THANKS FOR SHARING THIS PERSONAL MOMENTS.
    Kisses from Catalonia!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat goed van je om een keus te maken. Nu kan je het nog zonder gevolgen. Het onderwijs is een hele zware bal. Te dragen omdat je van kinderen houdt. Zelf heb ik de bal te laat laten vallen en kom nu dagelijks de gevolgen tegen. Maar doorgaan is een motto wat in je zit en dat ga je vast doen met dezelfde inzet! Maar het gemis zal de eerste tijd groot zijn. Sterkte ermee.!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dank je wel, Claire, dat je dit met ons wilde delen. Aan alles komt een keer een eind. En meestal zit er aan het eind ook een nieuw begin. Je hebt voor jezelf gekozen en dat is altijd de beste keus lijkt me.
    Neem je mooie herinneringen uit het onderwijs mee naar een creatieve periode die voor je ligt. Heel veel succes en voldoening met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dapper dat je hier je verhaal vertelt, maar keuzes maken is soms het beste wat je kunt doen. Ook al voel je je onzeker of het de juiste keuze is. Omdat je dat helemaal zelf moet doen, wel met hulp van anderen, maar het blijft je eigen keuze. Als je er zelf achter staat, zul je zeker zien dat het de juiste is. Het is een afscheid van de kindertjes, maar een nieuw begin van iets heel anders! Ik wens je heel veel succes in de toekomst. En vooral plezier!
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat moet dit moeilijk zijn. Maar een sterke en moedige beslissing!
    Ook ik vroeg me soms af hoe je 'de ballen' hoog hield..
    Je bent sterk door deze beslissing te nemen.
    Heel veel succes met al je prachtige creaties die je nog gaat maken! Ik geniet er volop van en kijk met trots naar jou creaties!
    Heel veel succes met alles!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Veel succes met het afscheid, dat zal niet meevallen. Maar wat staat er een gave nieuwe stap tegenover. Ik verheug me al op deze app

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat een moedige stap! Heel veel succes en vooral plezier de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Soms maken we spontaan keuzes, soms worden we op een of andere manier gedwongen om keuzesvte maken. En net bij deze, zit er altijd een nieuw begin, een nieuwe start. Soms moet je er evenn naar zoeken. Afscheid nemen doet pijn en daarom zijn we er, opdat je niet alleen bent. Maar ook bijnje nieuwe begin zullen we er staan xxx. Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen