maandag 20 januari 2014

Speldenkussentje / Pincushion

 
Je kent het wel....
Zo'n bakje met gehaakte haaksels.
Ik heb vooral bloemen en sterren in zo'n bakje.
 
En ik ben áltijd mijn naald kwijt.... herkenbaar?
De naald om je draadjes mee af te werken....

Ik zocht in dat bakje 2 dezelfde sterren,
haakte ze aan elkaar en hield een kleine opening open.
Vulde de ster met vulsel door de opening.
Haakte toen de kleine opening dicht....
é voilà
een super handig
én
kleine speldenkussentje.
 
 
 

 Zo raak ik mijn naald niet zo snel meer kwijt!

FIJN WEEK !

24 opmerkingen:

  1. Oh man, die sind aber toll, diese Sternchen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Clair, inderdaad, overal vind je wel wat haaksels of restjes, leuk en vooral handige tip, bedankt weer, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MENINAS MÃO DE FADAS.BOA SEMANA.VALÉRIA.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's!
    En een leuk vest wat je draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lief uit! In het weekend kwam ik op je blog terecht en heb genoten van je foto's, je patronen en ideëen. Ik volg je nu dus kom vast weer eens terug.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook zo'n lade met allemaal kleine haaksels. Goed idee om er zoiets van te maken. Ook leuk om als klein kadootje weg te geven trouwens.
    Al die vrolijke voorjaarsbloemen weer....als je daar niet blij van wordt! Heerlijk.
    Groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk die speldenkussentjes en de kleuren weer zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Claire, Super handig, maar ook super leuk! Dank voor de tip! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey, wat een super leuk idee! Groetjes Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk. En ja heel herkenbaar. De grootste ergenis van mijn man. We zitten samen op de bank, hij volgt iets op tv en moet regelmatig van de bank opstaan omdat ik weer eens zoekende ben naar een naald...helaas gaat mijn haaknaald er ook regelmatig van tussen;) Groetjes en een fijne dag. Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig speldenkussentje is het geworden!
    Groetjes Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een supermooi kussentje.
    Jouw verhaaltje is heel herkenbaar.....
    Zeker als je op hetzelfde moment alles moet gebruiken.
    Superhandig dan zo'n kussentje.
    Groetjes, Hinke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!! Goede jurk heb je trouwens aan ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schatje! Ik vind je vest ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Very sweet pincushions! Thanks for sharing.
    Sheila
    https://www.etsy.com/shop/sheilalikestoknit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk! en wat draag je een ontzettend leuk, vrolijk vest. ik ben dol op sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo, het is misschien niet helemaal in lijn met jouw post, maar ik ben op zoek naar een leuke, hippe, jonge haakclub. Haak-club. Dat klinkt zooo suf, maar dat bedoel ik niet, ik ben zelf helemaal niet zo oud en best hip (vind ik zelf dan..ahem) maar kan niet echt iets vinden in mijn omgeving. Gewoon, eens in de zoveel tijd lekker relaxt de kunst bij elkaar afkijken, theetje erbij, 'kletsen' en dat soort dingen. Weet iemand iets, of heeft iemand daar oren naar? Ik woon in omgeving Amersfoort. Gr Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kim, dat klinkt leuk! Heb je inmiddels al een club gevonden? Ben zelf ook jong en hip;) Gr Marjon

      Verwijderen