donderdag 28 november 2013

Wolplein.nl - garen & haaknaalden test - winter 2013



Ik ben echt gek op W O L en G A R E N S.....
Hoe leuk was het dan ook dat ik in de gelegenheid was om
daarvan het één en ander te testen!
 
Via wolplein.nl kreeg ik 10 bollen wol toegestuurd
 in heerlijke kleuren.
Daarbij ook nog 4 haaknaalden om te testen.....

 
Garens in verschillende diktes.
Garens waar ik eerder zelf ook al mee gewerkt heb, van verschillende merken katoengaren, die je haakt met naald 2,5 tot 3,5.
Op zulk garen ben ik dol!
Dit garen is er in de mooiste kleuren en oogt altijd zo fris en glanzend!

 
En nu had ik ook nog een paar garens te testen van dikkere kwaliteit.
Voor haaknaald 4,5 of 5 en ook naald 6.
Hoe leuk om deze garens, van de verschillende
diktes te combineren....dacht ik...
 
 

Een uitdaging!!

 

 
Ik begon met het maken van een doily.
Ik gebruikte hiervoor 5 verschillende garens
in 3 verschillende diktes.
De eerste haakte ik helemaal met naald 5
 
En ik vond het resultaat
SUPER !

 
 
Dus ik haakte door...
een paar avonden achter elkaar.
Allemaal Doily's en ook nog een paar hartjes.
 
Steeds weer de gebruikte ik de verschillende
diktes door elkaar, steeds weer met de verschillende haaknaalden.
En daarbij steeds weer goed kijken
hoe het garen haakt en hoe de haaknaalden vasthouden....
 

Toen had ik op er op een gegeven moment een heleboel!
En had ik ondertussen ook alles getest.


 
 
Ik heb bij testen van het garen gekeken naar:
 
-Splijt het garen?
-Hoe voelt het aan?
-Hoe houdt het garen zich wanneer je ermee werkt?
-Hoe ziet het eruit als ermee gehaakt is?
 

Bij het testen van de haaknaalden heb ik gekeken naar:

- Hoe houdt de haaknaald vast?
- Hoe ontspannen haakt het?
- Hoe haakt de 'haak'?
- Geeft het handvat steun?

 
Wil je weten wat ik vond van de garens en haaknaalden?
Lees mijn review: klik hier!

Mijn favoriete garen voor deze winter is:

LANA GROSSA Wool  cotton mix 80

Het garen is een mix van katoen en acryl. Het is stevig, dik, rond van draad garen. Zie hier
Het voelt heerlijk zacht. Het heeft een prachtige zachte uitstraling. De wol splijt niet en het ziet er prachtig uit wanneer ermee gehaakt is. Het is een vrij dik garen voor naald 5-6. De uitstraling geeft iets zachts en aaibaar.'s.. ja zelfs bij de doily's...
Perfect garen om hier een mooie dikke sjaal van te maken, of handwarmers, of nog toffer.. een deken!!

Mijn favoriete haaknaald is:

CLOVER -  naald 3

Deze haaknaald heeft een fantastische greep, geeft steun, houdt ontspannen vast en haakt heerlijk. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende diktes en iedere dikte heeft een andere kleur. Zie hier  Het garen wat je met deze haaknaald perfect kan haken is het fijnere katoen.

 
En wil jij nu ook een Doily maken? Dat kan!
(Het patroon komt uit een oud boekje, uit Peru)

 
 

Veel plezier met haken!
en wie weet...
heb jij rond de Kerst
ook zo'n tafel vol met  
DOILY'S
 
x
X
x
 
 

23 opmerkingen:

  1. Nie jedna osoba chciała by zmierzyć się z takim TESTEM.
    Piękne kolory, a jak wyglądają serwetki gdy się je wypierze (woda) czy wtedy przędza pozostaje jest taka sama ?
    Kolory magiczne i takie wesołe , najważniejsze że robione z pasją i miłością :)
    Uściski balerinka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi, kan me voorstellen dat dat inderdaad je favoriete garen is
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi geworden, leuk om zo eens verschillen te lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleurcombinaties!! En wat heerlijk om dat allemaal eens uit te mogen testen.

    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er vrolijk uit, leuk om te lezen. Ik heb een paar clover-haaknaalden in een naturelkleur, die haken ook fijn. Maar ik wil er toch nog een paar extra hebben (ik heb vaak tig projecten liggen en ben altijd op zoek naar een haaknaald...). Deze kleurtjes doen mij denken aan mijn eerste haaknaalden-set die ik als tiener kreeg, ik heb er nog een paar van. :-)
    Dank je wel voor het patroon van de doily!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow wat leuk! Al die mooie kleuren, wordt er helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dit er mooi uit in al die kleurtjes. De fleurige hartjes in het boompje vind ik ook geweldig. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. makkelijk als iemand garen test. Ik was nog op zoek naar een mooie dikke garen, ga direct de Lana Grossa proberen. De kleuren zijn fantastisch!
    De doily's ga ik zeker maken. Dank je wel voor het patroon

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me geweldig om zo alle garen te kunnen testen..en super leuke kleuren zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal met je eens over de haaknaald. Echt prettig om mee te werken.
    Het garen ken ik niet. Ik ga het na het lezen van jouw reactie zeker ook eens proberen.
    Lief dat je het patroon met ons deelt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt mij ook wel superleuk om garens en haaknaalden te testen!
    En de kleuren zijn natuurlijk erg leuk!
    je wordt er zo vrolijk van als je deze foto's ziet!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ek hou van die kleure. Die hekelpenne (haaknaalde) lyk baie gemaklik om mee te werk. Hier in Suid Afrika kry ons net die gewone staal hekelpenne. Ek geniet jou blog, al is dit in Nederlands, kan ek dit nog verstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I absolutely love that you shared this adventure experience! I have worked with different thicknesses of yarn as well. It is so much fun. I love your colors and the doilies are beautiful. THANK YOU for sharing the pattern!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello,
    I so wish I could get these colours here at home in South Australia, they are beautiful...love your blog and have made a few things that have been on here...cheers Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook mijn favoriet, de Lana Grossa wol. Heb er al menig mutsje mee gehaakt. Prachtige doily's haakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HayHay!
    Wat een straf dat jij dit mag testen!
    Heeeeerlijk :-)
    Prachtige haaksels heb je gemaakt en die kleuren zijn fantastisch!!!
    Sinds een paar weken ben ik aan het oefenen om te leren haken. Het begin was best lastig maar inmiddels ken en kan ik wat meer steken.
    Bedankt voor het mooie patroon!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal leuk om dit weer te lezen! Lijkt mij ook helemaal geweldig om zoiets te mogen doen. En het resultaat ook, super gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, die doilys zijn super!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om te lezen en wat een prachtige foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. So sweet, I love these colors.
    Cheers, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. piękny schemat ...właśnie go wykorzystuje do robienia pledu na łóżko :))dziękuję:)))

    BeantwoordenVerwijderen