woensdag 6 november 2013

Inside - outside

 
Herfst!
Dat is het nu wel echt.
Ik hou van een goede storm, ik hou minder van de regen,
maar ach... dat stopt ook een keer.
 
 
Het is denk ik het contrast van 'behaaglijk' binnen
en het frisse soms al echt  
koude weer buiten..
 
 
Afgelopen dagen haakte ik dus, lekker binnen, 
behaaglijk op de bank aan de kindersjaal van de scheepjeswol.
En.... het schiet al aardig op!

 
Ik ben nu bezig met de rand.
Zodra de sjaal af is kan ie aan... en mee naar buiten!
.
 
Tussen de buien door maakte kind en ik nog een
wandeling over de hei.
Zagen daar het resultaat van de afgelopen storm, 
omgewaaide bomen
die over de paden lagen.
We probeerden de jaarringen
te tellen van een berk.
De brandweer was nog bezig
 de boom in stukjes te zagen
om de paden weer vrij te maken.

 
Toch een erg mooi stukje natuur, zo om de hoek!
Dit was echt de stilte 'na' de storm.

 
 
En na zo'n wandeling.... koffie op de bank.
Uit een passende HERFST stippen mok, 
gemaakt door kind.
 
Fijne herfstdagen!
 
 
 

17 opmerkingen:

  1. Klinkt als een lekker relaxed dagje, wat fijn als je zo dichtbij de hei woont. De sjaal in wording ziet er al leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's......mooie sjawl.....lekker bakkie......warm interieur (zie ik op de foto's ☺).....héérlijke wandeling......wat wil je nu nog meer????
    Was vast een TOP dag ☺ ☺ ☺.

    Fijne avond dan nog.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal weer mooi uit. De foto's bovenaan je blog zijn trouwens ook geweldig. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat ziet er weer heerlijk uit, dubbel genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gister jullie boek op mijn verjaardag gekregen! Stond bovenaan mijn verlanglijstje. Ontzettend blij mee. Nu een eerste project uitzoeken en wol bestellen. Ik kom zo de herfst en winter wel door!
    Grts 2suskes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met je eens, storm is heerlijk, maar die regen is minder..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, jammergenoeg woon ik niet vlakbij een bos. Als de brandweer nog aan het zagen is mag je misschien wel een stammetje mee nemen, leuk van de zomer buiten dan kan het als tafeltje dienen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kind heeft er gevoel voor! (voor kleuren!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HayHay!
    Dit klinkt heerlijk!
    De sjaal wordt prachtig en wat een mooie vrolijke kleren heb je aan :-)
    Ik wil graag leren haken en ben nu aan het oefenen. Vind het nog wel lastig, nog flink oefenen dus.
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love to pop by here Claire and get a beautiful dose of colour. It brightens up my day no end, especially as it is cold, dark, wet and very grey today. I love to snuggle up in the house but I also like to breathe in some fresh air, and it's always lovely and fresh after a storm. You scarf is looking beautiful!

    Have a super weekend

    Vanessa xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja als bvlogvolgster werd ik wel heeeel nieuwsgierig naar jullie boek na al die positieve reacties overal her en der die ik tegen kwam,dus gisteren 'hield'ik het niet meer ha,ha...en op naar de stad,waar een hele grote boekhandel zit die het vast wel zouden hebben en JAWEL nog 1 exemplaar lag daar te wachten op mij!!at een geweldig mooi en sfeervol boek dames!Daar mogen jullie met recht trots op zijn!!!!


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen