maandag 7 oktober 2013

Ready to wear! Gehaakte omslagdoek.


Mijn nieuwste omslagdoek is klaar...


En ik ben er zo blij mee!



Dit weekend haakte ik de laatste 'halve' granny squares en een eenvoudige rand.


Werkte al de draadjes af.


En ik vind hem perfect: niet te groot, niet te klein.... helemaal goed.

 
Klaar voor de herfst!
 
Materiaal info:
 
Alle garens 100%acryl.
 
De garens komen van de Blokker en de Pipoos.
Geel en groen: van de Pipoos,
donkergroen: van de Blokker.
(sorry, labels heb ik weggegooid, heb geen merk namen)
 
Alles is gehaakt met haaknaald 6.
Het garen van de Blokker moest
met naald 4,5, wat ik niet deed.
 Daardoor hebben de randen
van de granny's een wat open en luchtig effect.
 
Patroon: een granny variant.
Ik haakte eerder,
ook volgens dit patroon
 deze tas. 
Daar vind je ook de verwijzing
 naar de site met het patroon.

38 opmerkingen:

  1. Ziet er wederom leuk uit!!
    We zijn niet anders van je gewend hè?
    Tja... die granny's... ik heb er nog een hele stapel van liggen zonder eindbestemming.... Ze moeten nog maar even niksen... Heb er nog geen goed idee over. Wie weet... ook een omslagdoek?
    Groetjes,
    Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!!
    Echt fantastisch!
    Wat een prachtige omslagdoek :-)
    Liefs Danielle
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel fleurig uit! Je staat er ongetwijfeld beeldig mee!

    Groetjes
    Miza Vanila

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf! En wat een mooie kleuren!
    Ik wist helemaal niet dat de blokker ook wol had:)
    Ik ga morgen meteen kijken!
    Groetjes Doris
    http://door-doris.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van .... I like!
    kleuren ... het patroon ... allemaal .... echt een geweldige job!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag het groeien in je afgelopen blogs....Prachtig vind ik het geworden. Ik wil nog eens terugkijken hoe je nu precies die vierkantjes aan elkaar haakt.....
    Onlangs las ik ergens dat zo'n kleine omslagdoek een kippendoekje heet, omdat vrouwen die vroeger even omsloegen als ze eieren gingen halen. Kippendoekje, dat vind ik een mooie term!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er geweldig leuk uit! Vrolijke kleuren, helemaal tof!
    Groetjes Mariken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, heel mooie kleurencombi! Jij bent helemaal klaar voor de herfst. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja hoor jij bent helemaal klaar voor de herfst! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee :-) Zijn de granny's langs de rand omgeslagen of half gehaakt? Groetjes en veel plezier ermee!

    Carol.

    handmadenl.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi geworden. De rand met de halve granny's vind ik helemaal geweldig, niet omgehaakt en toch een mooie rechte rand? Complimenten hoor!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh alweer z'n mooie sjaal. Prachtige kleur ook dat groen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooooooooooooooooooooooo... wat een mooie omslagdoek weer! Hele mooie kleurencombinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi geworden! Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Il est vraiment magnifique!!!
    Je l'adore!!!
    Bravo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne fleurige herfstomslagdoen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw die is mooi geworden en zo snel klaar. Super kleurencombinatie. Jij hebt echt wel een gave. Is je boek ook in belgie te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig gemaakt! Super mooie kleuren combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt heel erg mooi!
    De kleuren vind ik ook prachtig!
    Veel draagplezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind hem geweldig. Wat een mooie kleurtjes!
    Jij mag gezien worden met je omslagdoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er geweldig mooi en leuk uit,heerlijk frisse knallende kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig. Ik heb ook die blokker wol gebruikt voor een muts, werkte heel plezierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wonderful colours & pattern!!! SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. warme kleuren met een sprankeltje fris! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een beeldige omslagdoek, de kleurcombinatie vind ik prachtig, ik zie nu zoveel omslagdoeken voorbij komen, en allemaal zijn ze zo mooi!
    Groetjes Willemina.

    BeantwoordenVerwijderen