maandag 5 augustus 2013

It's all about balance.....

En daar zat ik dan, een paar weken geleden. Thuis!
Helemaal op, leeg, moe, opgebrand, leeg getankt.... uit B a L a N s.

Nog niet eerder meegemaakt dat het mogelijk is om niet meer te kunnen ontspannen...

Dus dat was wat ik moest doen; van 'overspanning' naar 'ontspanning'.....

Ik heb eerst 3 weken wat op de bank gehangen, (die laatste weken van het schooljaar), keek wat voor mij uit, probeerde wat te lezen.... en dacht na. Hoe heb ik het zover laten komen met mijzelf!
 
En toen brak de vakantie aan, heerlijk vooruitzicht, 6 weken vrij!
We zijn meteen weggegaan. (ter bevordering van mijn ontspanning hoopte we...)
In ons kleine groene busje reden we richting Frankrijk en hebben een rondje France gemaakt. In een kleine 4 weken hebben we een ronde gemaakt van Normandië, naar Bretagne, naar de Auvergne, door naar de Provence en toen weer richting huis.
 
Met de 'ontspanning' ging het steeds beter, gelukkig. Daar zorgen een andere omgeving, prachtig weer, lieve mensen om je heen, bijna vanzelf voor. 


Dus.... ben ik er nu weer? ik hoop het !

Wel met een soort van conclusie dat het allemaal om BALANS gaat.
Nu is het nog zoeken naar de 'juiste' balans. Want weer zo uit balans raken wil ik niet meer.

Af en toe wat minder haken (voor het boek haken hoeft nu niet meer, dat is zoveel geweest afgelopen maanden) Af en toe een lekker boek lezen, goed voor onszelf blijven zorgen door met aandacht lekker te koken, genieten en even 'niks' doen mag ook....

In de vakantie heb ik 'wolken kijken' ontdekt, dat zou ik hier ook wat meer moeten doen. Even zitten, omhoog kijken en.... kijken!

Voor vandaag; geen wolkje aan de lucht! Dat is ook fijn.
Een strak blauwe lucht - vakantie - geniet - en (try to) relax!

 - x -

42 opmerkingen:

  1. Ik doe met je mee. Mijn 2 weekjes frankrijk hadden redelijk dezelfde uitwerking.
    Na een paar goede gesprekken ( na een ontploffing van mij om half 5 smorgens, dat wel) zijn we langzaam op de goede weg weer. Nog lang en ver te gaan, maar we zijn tenminste weer de goede kant op aan het rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de vakantie weer een beetje heeft geholpen. Nu rustig aan de goede weg weer in slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja soms lijkt haken wel werken... maar het moet wel leuk blijven.
    Verheug me op je boek !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen dat die weken je weer goed hebben gedaan. Soms is het even nodig om te relaxen en niets te moeten. Mooie, gezellige foto's om eraan terug herinnerd te worden.
    Liefs, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kan een cursus Mindfulness iets voor je betekenen.
    Is echt geen geitenwollensokkengedoe hoor. Ik weet niet waar je woont maar zoek eens in je omgeving naar zo'n cursus.
    Hier is een link voor wat informatie http://www.marloukleve.nl/index.html
    Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke vakantie, en fijn dat je weer terug in balans bent.
    Ik herken het wel,dreig ook regelmatig uit balans te gaan.
    Een voordeel van een keer uit balans te zijn geweest is, een eventuele volgende keer voel je het optijd aankomen en kan je er wat aan doen.
    Wolken kijken is iid heerlijk ontspannend.
    Hou je hoofd koel :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. onvoorstelbaar he, dat je zo helemaal op kunt zijn. (ik heb het ook meegemaakt...). Dat je alleen maar voor je uit kunt staren. Ik heb juist het haken ontdekt, om lekker daar mijn rust in te vinden. Ik heb het ook echt nodig. maar als er druk achter zou zitten zou het een stuk minder leuk zijn.

    ik hoop dat je thuis ook weer de balans terug vind. en het kunt toepassen. en dat je voelsprieten hebt gekregen wanneer je uit balans raakt, en daardoor eerder probeert weer in balans te komen.

    Succes.

    Groetjes Geeske (creatievesien.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Been there done that. Rotgevoel hè. Ik kon ook alleen maar op de bank zitten en me heel rot voelen. Gelukkig ging het langzaam over. Bij te horen dat je hebt bijgetankt!
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Claire, ja soms wordt je helemaal teruggeworpen op jezelf, je ziet het niet aankomen, dat is het moeilijk eraan, goed dat je wel de tijd hebt genomen en het hebt herkend, nu nog ermee leren omgaan in de dagelijkse omgeving, succes gewenst, zet de versnelling maar een tandje lager, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kan ik hierop zeggen, héél herkenbaar.
    Uit balans zijn is iets waar jezelf verandering in moet
    proberen te brengen dus doe wat goed voelt.
    Hier wordt ook gewerkt aan meer balans...
    Ik had afgelopen week ook véél op mijn to do lijstje staan
    en ik kan steeds makkelijker prioriteiten stellen voor mezelf.

    Ik ben blij dat het goed gaat met je, en dat je wolken kijkt.
    Wolken en luchten zijn de mooiste kunstwerken die er bestaan! ;-)

    hou je goed, liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoals je uit alle reacties kan halen, ben je zeker niet de enige die zichzelf voorbij is gelopen! Het lijkt wel alsof we met z'n allen te snel, te veel en allemaal het liefst gister willen doen.
    Ja, ook hier veel herkenning. Ziek geworden door alles en daarna uit een diep gat weer moeten opklimmen. Het goede wat er voor mij uitgekomen is, is dat ik weer creatieve dingen ven gaan doen. Ipv alleen met mijn hoofd bezig zijn..... Sterkte en geniet van de rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je een lange relaxte vakantie hebt gehad. Neem de signalen van je lichaam heel serieus anders raak je misschien ook chronisch uitgeput en dat gun ik niemand. Geniet van wat je nu kan en als het kan heel langzaam wat opbouwen. Niets is zo waardevol als je gezondheid. Inderdaad it's all about balance. Goed voor jezelf zorgen en enjoy life.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja zo zit de maatschappij ook een beetje in elkaar tegenwoordig. alles moet snel en gister........
    Fijn dat je weer een beetje bent bijgetankt, pas heel goed op jezelf!! 't kost nl veel te veel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja, het overkomt meerdere (sprak zij uit ervaring). Sommige hebben genoeg aan 3 weken extra rust, andere hebben 3 maanden nodig. Als je voor jezelf maar weet waar het door komt en wat er aan te doen is om het niet weer te krijgen.
    Geniet nog even van de laatste weken vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel herkenbaar. Zit in hetzelfde schuitje.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn om weer wat van je te lezen!

    Ben blij dat het weer beter gaat met je ☺.
    Houd dit vol hoor, ontspanning voor jezelf zoeken, je bent het waard!

    En wat een ontzettend gave, gepimpte bus hebbben jullie zeg!
    Wauw!!

    Een rustige, ontspannende dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Adem in adem uit.. Vooral dingen doen waar je energie van krijgt! En om jezelf denken..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb eens een vakantie lang veel zitten staren naar een berghellinkje met koeien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenbaar met alles er op en er aan :) Ik heb me afgelopen vakantie veel laten drijven op het meer waar we waren. Heerlijk, alles viel van me af.
    Weet je wat goed helpt: even je eigen moeder zijn en vaak (!) denken dat genoeg genoeg is!
    Met liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo......so lange Urlaub...das ist doch toll....und sooooo einen schönen Wohnwagen.....ich bin begeistert....
    liebe Grüße
    Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een mens neemt te vaak te veel hooi op zijn vork en blijft maar doorgaan tot de klop komt.

    In ieder geval fijn dat het weer de goede kant op gaat.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een goede reminder. Dank je wel en stekte! Ontspan-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat fijn om weer wat van je te lezen.
    Goed van je dat je zo lekker de tijd voor jezelf hebt genomen...ik hoop dat je je juiste balans zult vinden :)
    Geniet van het mooie om je heen.

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vroeg me al vaak af hoe je het allemaal deed, dat boek leek me inderdaad zoveel extra!
    Maar zie zelf de wereld niet helemaal helder door burn out, dus snap zowiezo niet hoe iedereen t doet;-)

    Succes met ritme en balans, of juist dat ook weer niet van jezelf hoeven:-)
    Groetjes, jehanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn om weer wat van je te lezen. Hopelijk lukt het om alles nu weer in balans te houden. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik weet als geen ander wat je hebt meegemaakt, bij mij duurde het een half jaar, maar ik herken nu de signalen en doe meteen een stapje terug als ik voel dat ik te veel hooi op mijn vork neem.
    Fijn dat het weer beter gaat met je en vergeet vooral niet om af en toe eens tijd voor jezelf te nemen en gewoon te doen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Claire!!!
    Gelukkig dat het beter gaat! Was ook niet te geloven hoe snel en hoeveel en hoe perfect je alles deed.....
    Nou hou het gevoel vast en zorg goed voor jezelf....
    Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Herkenbaar, van jaren geleden...inmiddels de balans gevonden en weer aan het genieten van mijn leven.
    Het leven dat ik leid en niet het leven dat mij leidt.
    Ik heb ook sinds kort een mooi groen busje en durf er nog niet heel ver mee op pad te gaan, maar wat hebben jullie het gezellig aangekleed, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Claire,

    Heb je blog pas de vorige week ontdekt en meteen enthousiast! Wat een mooie foto's en geweldige kleurencombinaties. Ik houd er van!
    Heb als beginnend haakster een armbandje gemaakt en dat is goed gelukt aan de hand van de beschrijving en de foto's!
    Fijn dat het weer goed met je gaat, neem je tijd!
    Lieve groet, Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Soms moeten we eens extra hard op de rem duwen... Ontspannend verder gaan! Gelukkig deed jullie 'tour de France'...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat. Inderdaad je balans moet je weer zien te vinden en dat gaat je vast wel lukken. Gelukkig zijn er in Nederland daagjes genoeg met wolkjes... en anders is lekker op de bank zitten met een bakkie leut ook wel lekker (kan je kijken in welke vorm de theeblaadjes liggen na de laatste slok :) )

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jee joh! Daar schrik ik van. Wel fijn om te horen dat het nu beter met je gaat en je weer wat rust hebt gekregen. De foto's van je vakantie zien er kleurrijk uit. Bretagne, Normandie....het klinkt goed!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Blij dat je wat van je hebt laten weten, Heb zeer regelmatig gekeken hoe het met je was. Miste je mooie kleurige, fleurige foto's. wat zo inspirerend werkt. Blijf bij jezelf en wens je al het goede

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat is even minder, dat je je zo voelde! Hoop dat het nu beter gaat... je werkt in het onderwijs..?
    Geniet nog even van je rust!

    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja we leven in een tijd waar we te hard gaan allemaal en teveel willen....en alles waar TE voor staat is niet goed zeggen wij hier altijd,maar het is zoooo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat herkenbaar jou verhaal.
    3 weken vakantie en dan gaan we de molen weer in.
    wat een geweldig blog heb je trouwens.
    ik ben een trouwe stille volgster maar vond het nu echt tijd om eens een berichtje achter te laten.
    een heel fijn en mooi weekend
    Liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoe moeilijk moet het zijn geweest om door te hebben dat het niet goed ging zoals het ging. Of je had het wel door, maar ging maar door met hoe het ging. Het is zo zwaar als je eenmaal uit balans bent, als je er niet meer bent... Het kwijt bent.
    Fijn dat jullie heerlijk door Frankrijk zijn gereisd!

    Probeer de fijne dingen vast te houden!

    Wolken kijken, ik dacht altijd dat ik enige was die dat maar al te vaak deed, maar het is heerlijk, wolken kijken, die mooie witte, met een prachtige blauwe lucht er omheen, of juist de donkere die weergeven hoe het ook kan zijn allemaal.

    Je kan het, als je je balans maar probeert te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tja......balans......heel herkenbaar!
    Luister goed naar jezelf en hou van jezelf!
    Je bent zoooo moooooii!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Be yourself, See yourself of laat de lieverds om je heen af en toe je rem zijn!

    Een terugblik naar de mooie dingen voordat je 's avonds gaat slapen, je benen bungelend over de bedrand en gaan slapen met een mooie rustige gedachte.
    Fijn dat je er weer bent!

    Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hay!
    Wat heb je een leuk blog en een super mooie camper!
    Ik ga je volgen :-)
    Wij zijn met mijn Happy Caravan ook naar Frankrijk geweest:
    http://divadaan.blogspot.nl/2013/08/my-happy-caravan.html
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen