dinsdag 13 augustus 2013

'Doily' time


Tijdens het opruimen van de zolder vond ik een oud handwerkboek....


Het liefst wilde ik de zolder laten voor wat het was en meteen mijn haaknaald pakken, mooi garen kiezen en beginnen,... maar.... eerst nog wat kopjes koffie drinken, boekje doorbladeren, mogelijkheden bedenken.... toen doorgaan met het ordenen en opruimen van 'zolderzooi'....


Tussendoor ook nog even een lekkere taart bakken.... en genieten van de zon in de tuin,.... genieten van fijne 'family time', keek nog naar wat wolken ;))


En toen, een dag of wat later.... kon ik eindelijk beginnen met het maken van een 'doily' uit het oude handwerkboekje. Er staan wel 6 verschillende doily's in! Wat een heerlijkheid, wat een haakmogelijkheden weer!!


Zo leuk om te maken!!
Het is misschien een beetje oubollig, beetje tuttig ook maar ik vind het echt geweldig! Het doet me denken aan mijn oma, maar dan in een moderner, kleurrijker jasje.


34 opmerkingen:

  1. Zo zeg, wat leuk, en écht niet oubollig. Helemaal vrolijk word ik ervan!!
    Wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Der gehäkelte MugRug ist ja ganz bezaubernd!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk!!!!
    Hoe ouderwetser hoe beter:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. plezant hé, oude handwerkboeken !
    Ik heb helaas geen zolder ;)
    ( maar wel veel oude handwerkboeken ondertussen )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk toch, ik heb ook pas nog wat oude boeken gevonden, zoals een dropjesmaker zegt: "ouderwets is weer nieuwerwets" en dat is helemaal waar. Pas nog een paar pannelappen uit het jaar prik gemaakt, dat is toch leuk? groetjes en veel haakplezier met je "oude" patronen, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig hoor die oude haakpatronen.
    Ik kreeg pas een hele stapel oude tijdschriften van een dame op leeftijd die alles opruimde. Er zaten ook nog allerlei hulphaaknaalden bij, nog geen idee wat ik hiermee kan.
    Zelf haak ik al sinds deze winter kleedjes. Ik heb er leuke plannen mee en hoop deze binnenkort op ons blog te kunnen laten zien (met patroon & uitleg).
    Heel veel plezier nog van jullie (laatste?) week vakantie.
    Je kleedje ziet er heel gezellig uit!
    Groetjes, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, fijne plaatjes weer! daar word ik blij van!
    Van doilies haken en naar de lucht kijken word je rustig dus ga zo door....

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt ! nu wil ook ik ineens doilys haken haha, ja ze zijn tuttig en oudbollig maar in die hippe kleurtjes superleuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder kreeg ook van die boekjes van 3 suisse. Daar zaten ook van die staalkaarten met garendraadjes. Zoiets zouden ze nu ook weer moeten doen maar dan met al die mooie wolletjes die je tegenwoordig kunt kopen. Maak je je niet te druk? Je doet wel veel dingen tegelijk. Denk aan de balans! Groetjes Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee , zeker niet oubollig , juist lekker hip en helemaal weer van nu !
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zien er juist weer heel modern uit in die vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! Ik kan zo een uur kwijt zijn, omdat ik dan doily patronen aan het bekijken ben op het web, er zijn er echt zoveel, heerlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doilies in the air... nah nah nah nah nah.... Doilies in the air hm hm hm hm hm... La la la(Hear Frankie Sinatra's "Love is in the air" tunes...
    Annette
    My Rose Valley

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk!!! Heerlijk hé die oude blaadjes...echt genieten soms!
    Enne...hoe heb jij je man zover gekregen dat je zulke geweldige gordijnen mag ophangen...??? haha...super!!!
    Fijne avond! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. This is beautiful! It's colourful and somehow delicate at the same time. I've been crocheting doilies a lot this year. Can't get enough of their lacy beauty. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk hoor zo krijgt je zolderkamertje ook een heerlijke vrolijke uitstraling
    gr sandra

    PS waar oude haakboeken al niet goed voor zijn
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal niet oubollig! Gewoon kei mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi handwerkje, zeker niet oudbollig !
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oude haakpatronen met nieuwe kleurtjes.... helemaal geweldig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kan het je schelen, oudbollig of niet als je maar plezier hebt.
    Mooi geworden hoor!!!

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve claire, lees nu pas al je berichtjes...(ook ik heb genoten van een heerlijke vakantie!) Wat vervelend allemaal, gelukkig gaat het nu weer beter met je! Blijft lastig on alle ballen in de lucht te houden he'..dus als je een balletje laat vallen blijf je nu gewoon lekker naar de lucht/wolken kijken!! Goed om te zien dat je weer mooie dingen maakt, niks tuttig, met jouw kleurtjes hardstikke HIP!
    A big hug, XMir

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niet oubollig...gewoon ontzettend leuk :-)!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat ziet er hartstikke leuk uit !! Ik heb nog oude kleedjes van mijn oma en die gebruik ik ook nog hoor !! Niets oubolligs aan ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo vriend, ik heb een blog over de kunst in het algemeen, en de breinaald door Tita Carre, al bezocht?
    hebben belang bij het ​​uitwisselen van links, het werkt goed, ik zet je link op de zijbalk van mijn blog
      en je haar in mijn sidebar, als je interesse hebt neem dan contact met mij op, knuffels


    http://www.titacarre.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De doily ziet er prachtig uit!! *haast zich naar Ravelry voor patronen*

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I love the doily, I wonder if the pattern is old enough (out of copyright) for you to be able to share with us.

    I always enjoy your blog and the beautiful colours that you use.

    Much Love
    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen