zondag 17 maart 2013

Weekend holiday

Een weekendje 'vakantie' in eigen land......
Ik vergeet altijd weer hoe erg je daar van kunt genieten. We waren er maar  kort, maar het voelde als heel lang!


De bestemming was Otterlo. Daar zaten we in een natuurhuisje. Wij zitten niet zo vaak in huisjes omdat we een kampeerbusje hebben en zo altijd ons eigen huisje hebben. Maar nu het weer nog te koud is om op een camping te zitten zaten we dit keer in een huisje.


Het huisje was erg gezellig, een soort klein boerderijtje. Kind mocht dit weekend een vriendinnetje meenemen en het was perfect voor ons 4-tjes!


Op loopafstand van waar we zaten is het Nederlands Tegelmuseum. Kind en vriendinnetje hadden in eerste instantie wat protest om daar naar toe te gaan maar toen we er eenmaal waren was het goed!


Ze kregen een boekje met opdrachten en kijk-vragen over de verschillende kamers in het museum. Zeer serieus werd er gezocht naar de juiste tegels en afbeeldingen en werden alle vragen beantwoord.


Ik hou erg van oude tegels, delfts blauw en mooie mozaïek vloeren en genoot enorm van dit kleine maar o zo leuke museum!


Ze hadden er nu ook een tentoonstelling met klederdracht en mooie schilderijen. Er hingen hesjes met mooie borduursels, prachtige bloemenstoffen en patronen. Oude lappen gecombineerd met oude tegels en mooie schilderijen van meisjes, mensen in klederdracht. Het meisje op het schilderij zit te haken, geweldig!


Na ons bezoek aan het museum lopen we terug langs het bos. Je kunt hier in deze omgeving echt prachtig fietsen en wandelen.


Natuurlijk zijn er door mij nog een paar toeren gehaakt in erg vrolijke kleuren.....


In de keuken hingen een paar gehaakte pannenlappen... :))


In Otterlo zit je vlak bij de ingang van het nationale park De Hoge Veluwe. Daar zijn we ook geweest. Je pakt in het park één van de beroemde witte fietsen, voor de kinderen zijn er mooie kleine kinderfietsen, en je fietst zo het park door.


We fietsten eerst naar het Museonder. Daar komen we meer te weten over natuur, landschap, wild, cultuur en historie van De Hoge Veluwe. De kinderen konden er allerlei dingen doen en is zeker de moeite waard om te bekijken, erg leerzaam ook....


Vervolgens fietsen we naar het Het Kröller-Müller Museum. Daar hangen o.a. schilderijen van Vincent van Gogh. Ik wilde daar heeeel graag even kijken!
De meiden riepen halverwege dat ze het daar toch wel erug saaai vonden....
Dus ik ben snel langs wat schilderijen geracet, heb zelfs nog een foto gemaakt (wat helemaal niet mocht, zag ik later) en toen maar weer naar buiten. (gelukkig hebben we een museum jaarkaart)


Binnenkort gaan man en ik zeker samen terug, en dan slenteren we langs al de schilderijen en beelden en nemen er alle tijd voor....
Misschien weer in een huisje, misschien wel op een camping daar in de buurt! Want dat we daar, in Otterlo en omgeving, nog lang niet alles hebben gezien was wel duidelijk. We moeten een keer terug!

 
En toen we einde dag weer thuis kwamen,
plofte kind neer,
op alle kussens en dekens die er in de woonkamer liggen...
en ging zeer tevreden een film liggen kijken.....
 
H o m e   S w e e t   H o m e  

23 opmerkingen:

  1. Je foto's geven heel mooi weer hoe prachtig het daar is; wij zijn er ook eens geweest en hadden dezelfde indruk.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van het weekend. En wat heerlijk als je meisje dan zo gemoedelijk op al je mooie haakwerkjes ligt!
    Groetjes, Ciska & Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n weekend !! Prachtige foto's.En wat een mooie haakwerken de laatste foto super ik hou er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Wat ook weer een prachtige foto's! Kroller Muller museum is super, ben daar een jaar of twee terug geweest met de pabo.

    Geniet nog maar even lekker na!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's heb je geplaatst van je dagen weg! Je hebt lekker veel gedaan, dan lijkt het ook altijd veel langer ;).
    En mooi he, de Veluwe...! Nederland heeft best mooie plekjes!

    Fijne week!

    lieve groet, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heerlijk zeg! en die laatste foto, helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vogelhuisje van stammetjes, prachtig. Zekersteweten dat het daar in de regio mooi is! Zijn jullie ook al eens bij het rijk van Nijmegen naar de Milligerwaard geweest? Daar kan je ook prachtig wandelen en fietsen.
    Het is de regio waar ik tot mijn studententijd heb gewoond en nu ik wat ouder begin te worden regelmatig aan terug moet denken.
    Maar goed even terug naar je prachtige foto's, ik heb er ontzettend van genoten!
    Liefs BY JM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een gezellig verhaal met prachtige foto's.
    En wat heb je een leuke sjaal/omslagdoek om. Eigen patroon????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Do you have a pattern for that beautiful pink scarf/shawl?
    LOVE it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's. Ik hou deze in me achterhoofd voor vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuk weekendje weg zo te lezen, de website kwam ik laatst al tegen en heb ik zeker opgeslagen. Mooi om zo dichtbij de natuur te zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt heerlijk zo'n mini vakantie en Otterlo en omgeving is erg mooi. Ik kan er elke dag van genieten (woon daar in de buurt), maar als je dit soort verhalen leest merk je eigenlijk dat je veels te weinig geniet van al het moois in je achtertuin.
    Ik heb in iedergeval genoten van je verhaal en je mooie haaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er heerlijk uit! Een lekker weekend weg in een prachtige omgeving!
    Mooie foto's ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat hebben jullie een lekker weekend gehad zeg!! Mooie foto´s, ik genoot met jullie mee! (ja, zelfs mijn man kwam even kijken naar de tegelfoto´s haha)
    Dat vogelhuisje is geweldig!!! :o)

    Fijne week! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een héérlijke foto's! Jullie hebben het heel fijn gehad, dat zie je.....

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Hoi... Leuke gezellige site om te kijken...
    Heb even een vraagje. Ben opzoek naar nog een leuk project voor mijn zomer vakantie. Nu zag ik je foto waar je opstaat met die rose/blauwe sjaal. Hij is echt super gaaf. Is dat hetzelfde patroon als die grijze op je site?? Dan heb ik mijn project gevonden!!
    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Claire!
    Ziet er weer geweldig uit!!! Maar die sjaal!!! Koel!!!!!!
    Zelf verzonnen of patroon?
    Gr marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nederland is in alle seizoenen mooi en op de Veluwe is altijd wel iets te beleven. Mooi natuurhuisje hadden jullie en je haaksels...fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk vinden wij jouw blog.

    Steeds even kijken, er samen over praten :) En we zijn erdoor geïnspireerd! Onze collectie is nog lang niet zo uitgebreid als die van jou, maar het beginnetje is er en we zijn als het aan ons ligt, nog lang niet klaar ;)

    Mariska & Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's van een gezellig weekend. Het hakende meisje in Staphorster goed komt me bekend voor. Ik woon en werk in het prachtige Overijsselse dorp en heb in mijn eerste jaren een meisje in de klas gehad die in de wintermaanden in de traditionele dracht naar school kwam. Na groep 8 deed ze dat niet meer. Maar het is echt exact dat meisje, wat natuurlijk ook best zou kunnen. Grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello from your Ig friend! I am loving your blog too!
    Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hermosas fotografías! admiro tus mantas. Saludos desde Argentina.

    BeantwoordenVerwijderen