maandag 17 december 2012

On the bed....


We liggen er hier warmpjes bij!
Ik heb gisteren de rand van mijn 2-persoon sprei afgemaakt.

Op ons bed ligt de ribbel streep en bij kind op bed een granny stripe die ik 2 jaar geleden haakte.
Het levert 2 vrolijke bedden op!

Ik haakte het grote sprei in de zomervakantie en dacht toen dat 1 toer stokjes wel genoeg was als rand, beetje stoer! Maar nu ik 4 toeren stokjes heb gehaakt en daaraan een klein schulpje haakte vind ik de deken veel mooier geworden.

Een rand maakt het sprei toch wel echt af!




32 opmerkingen:

  1. What a sweet bedroom full of colours. I like it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal af met die rand. Heerlijk kleurrijk weer. Kind heeft ook prachtige kamer en zo te zien lijkt ze veel op mama. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een werk! Hij is echt prachtig geworden en inderdaad erg mooi die rand zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat heerlijk, echt de moeite waard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier kun je het hele jaar rond wel naar kijken,
    prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohw wauw!! Hij is echt prachtig geworden! Ik zou zo bij jullie in bed kruipen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er echt super gezellig en warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi.....Ben het helemaal eens met "het randje"; maakt het echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja...hij is echt heel mooi geworden!!!
    Prachtig!
    Ook het bed van je dochter ziet er gezellig uit zeg...hmmm.

    Fijne dagen! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt echt een geweldige blog en het is leuk om naar te kijken uit. Ik kom uit Duitsland en zou blij zijn als je zou op mijn blog te stoppen op keer.
    Groeten Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat mooi!! Daar zit een hoop werk in... Liefs marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's weer. Ik geloof dat ik verliefd zou kunnen worden op jouw huis, wat een gave kleuren!
    Wat heeft dat lieve kokje gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is veel werk geweest, maar hij is wel heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat staat dat toch gezellig he zo een gehaakt sprei!

    Mooi hoor.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben zo jaloers als ik zie hoe mooi die van jou is. Wat knap in een zomer. Ben al jaren bezig aan 1. Lukt me niet om hem af te krijgen.
    Die van jou is prachtig.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bei diesen Farben kann man nur glücklich aufwachen! Das hast Du wieder wunderschön gemacht. Liebe Grüße von Jacky und Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige kinderkamer; vrolijk en vol kleur. De bedsprei past helemaal; alsof die ervoor gemaakt is! groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik word helemaal vrolijk hoor, van al die kleurtjes!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat word ik toch altijd weer blij als ik hier ben. Je bent echt een inspiratie, mede door jou ben ik ook gaan haken, een granny kussen, en ik ben trots:) Nu wil ik graag beginnen aan de granny deken. --voor het poppenwiegje, haha-- laten we klein beginnen.
    Heb jij je deken volgens een patroon gehaakt?
    groetjes zillie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaaf! Die kleurtjes zijn echt super mooi bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi geworden! Vooral al die kleurtjes bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig & heel gezellig! Ik ben ook dol op "randjes & picootjes", dat maakt het inderdaad helemaal af.
    Warme groetjes,
    Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn oma zei altijd dat een randje om een sprei of pannenlap (maakte haar niet uit) de omlijsting was van je creatie/werk en dat het daardoor net als een schilderij met lijst mooier uitkomt. Ik ben het er helemaal mee eens. Het lijkt wel doordat je een bredere streepjesrand hebt gehaakt de kleurig zigzagjes extra benadrukt worden. Prachtig gemaakt :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Great!
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo, Ik vind je dekens echt prachtig! Wat een mooi kleurgebruik. Die Grannystrip en ripple wil ik ook nog eens gaan maken. Heel inspirerend. Fijne kerst. Liefs Jenn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sorry, nog een vraagje. Wat voor garen heb je voor deze dekens gebruikt? Katoen of niet? Ik hoor het graag van je. Jenn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, de granny stripe heb ik gemaakt van victory garen, acryl. Meestal haal ik met rio katoen of Catania katoen garen. Succes!! Groetjes, Claire

      Verwijderen
    2. Ik gebruik ook altijd de glanskatoen. Die van Phil Cotton is ook heel goed. Op de foto is het altijd moeilijk te zien, ik vind het altijd dikker lijken. Het is wel een heel werk, met dat katoen... Gebruik nu creative cotton (wat dikker en heel lekker voor een sprei/deken). Ik vind je werk heel mooi en zat door je haakposts te bladeren. Vroeg me af of je dat pastelproject (volgens mij uit januari 2011) hebt afgemaakt en waar ik de foto's daarvan kan vinden. Ziet er prachtig uit en een heel origineel patroon. Mocht je het leuk vinden dan kun je eens op mijn blog kijken: www.colorncream.blogspot.com. Ik ben ook gek op kleurrijk en haken. Sorry voor het lange bericht, maar kon geen email adres vinden... Anders had ik je gemaild. Fijne tweede kerstdag en bedankt voor je antwoord! Liefs Jenn

      Verwijderen
  27. Wat een prachtig sprei heb je gehaakt. En wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mag ik vragen hoeveel garen je ervoor gebruikt hebt? Ik wil ook een lekkere deken voor op de bank haken, maar heb geen idee hoeveel bolletjes ik moet bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen