zondag 2 december 2012

Crafty sunday


Van sinterklaas kreeg ik de '101 woonideeën' in mijn schoen.
(die sint weet zo goed wat ik leuk vind) Het blad staat vol met kerstversieringen en mooie zelfmaak ideeën. 

Ik ging dus aan de slag.....



Van bruin inpakpapier knipte ik stroken. Deze krul en vouw je samen tot een soort van bloemen. Je plakt de punten samen en klaar! Eenvoudig en moooi...
In het tijdschrift hangen ze ze in de kerstboom!

Daarna ging ik aan de slag met de restje van het PIP-behang. Ik knipte brede stoken en vouwde deze met een zigzag vouw tot smalle stroken. Als je dan de uiteinde tot een puntje knipt, in het midden het strookje vastmaken met een ijzerdraad, dan waaieren ze uit! Aan de achterkant plakte ik de waaier aan elkaar vast en het resultaat is heerlijk vrolijk! 


Het HEMA inpakpapier is ook zeer geschikt voor het maken van bloemen....

En na een middag vouwen, knippen, plakken...., thee drinken,...weer wat vouwen.... ziet je tafel er zo uit!

Ik was niet meer te stoppen..... veel te veel voor hier in huis...
Ik neem zeker wat mee naar school voor in mijn klas.
 
En dan die nieuwe wol....
Zaterdag fietste ik even langs de wolwinkel en ja, ik was verkocht.
Mooie dik garen voor haaknaald 7..... weer een project.... (en de andere zijn nog niet af... sssttt)
 
Boven tafel wordt het steeds voller met mooie versiersels! Nu erg gezellig met Sinterklaas en voor de kerst ga ik nog iets bedenken met wat meer glitter.... Iemand nog een leuk idee?

(Wool is Cool : ben het er helemaal mee eens...)

18 opmerkingen:

  1. Die Sint, die weet dat goed !
    Enne.... ik ga 'm ook krijgen die 101... hoe weet ik dat hè hahahahahaha.
    Wat er allemaal instaat weet ik nog niet maar jij bent al flink a/h knutselen geslagen, leuk leuk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je waaiers zijn prachtig geworden! Het inpakpapier wat je ervoor hebt gevonden heeft erg leuke patronen. Zo liggend op tafel ziet er het er al geweldig uit :-).

    Fijne week!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sfeervolle knutselplaatjes met een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zeg, heerlijk vrolijk, ga ze ook maken denk ik, krijg van deze plaatjes helemaal zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga dit jaar pom poms maken van vloeipapier en pom poms van glittergaren! Dit is ook wel een super idee! Opschrijven in mijn ideeenboek.
    Nu nog lekker nagenieten van je heerlijke creatieve zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh...wat ziet jullie tafel er gezellig uit zo....heerlijk! Krijg helemaal zin om gezellig aan te schuiven...hihi.
    Leuke knutsels zeg! Ik heb 101- ook op m'n lijstje gezet...how knows? :o)

    Fijne Sinterklaas-dagen!!! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge-wel-dig resultaat! Word er helemaal door aangestoken... Ga er ook zeker wat mee doen, thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig! Het ziet er allemaal super gezellig uit. Ik hoop 101 ook te krijgen, staat in ieder geval op mijn lijstje, heb er nu al zin in :)

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I told you all I love your blog? I told you I love everything you do? Everything is great ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I'm in love with your pretty flowers!!!
    and the yarn......!!! ;oD
    xxx alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi toch zo'n fijne man he die Sint ;) Wat ben je lekker bezig geweest met al die versieringen! Inspirerend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Claire,
    Wat een warm gevoel krijg ik, als ik kijk naar je prachtige foto's van je mooie maaksels!
    Gezellig om al die kleurtjes te zien en wat een mooi en gezellig effect het heeft in huis.
    Ben blij te zien dat je geniet en je, je energie gebruikt om heerlijk creatief te zijn!
    Liefs en dank voor je mooie blogpost.
    Daar wordt een mens helemaal vrolijk van.
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. thanks for yout informations!!
    keep posting and happy blogging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. great !
    Greetings from Poland :D
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk he dat geknutsel!!! De sterren zijn schitterend hoor. Dat zal ook in de klas heeeel erg leuk staan!
    hoop je morgen nog te zien
    gr. Ester

    BeantwoordenVerwijderen