zondag 16 december 2012

'Big' family ~ time

We hadden alvast een beetje kerst! (zo voelde het)
De hele familie kwam samen, bij mij. We zaten met 15 man rond de tafel: broers, zussen, oom en tante, moeders, nichtjes, neefjes....

Een ontzettend gezellige dag!


De tuintafel stond al een week in de kamer (te drogen). De tuinbanken boende ik schoon en sleepte ik naar binnen en maakte 1 lange feestelijke tafel. (met verschillende tafelkleden waarvan er ook eentje van mijn oma is geweest)

Alle kussens uit huis haalde ik naar beneden en voorzag de banken en stoelen van een comfortabele zit....

Ik versierde het huis, zorgde voor verse bloemen....
Al mijn servies kon ik gebruiken.

En toen was het zo ver!

Het gebak kocht mijn zus bij Van Helden. Mijn oma had altijd dit gebak in huis bij iedere verjaardag of gezellige gelegenheid en het paste nu zo goed om dat met de hele familie te eten! (was ze er toch een beetje bij)

Mijn moeder bakte heerlijke appeltaart en iedereen paste rond de tafel. Wisselde ook regelmatig van plek om met andere broers, zussen bij te kletsen.

Er werd muziek gemaakt en manlief maar ook mijn zusjes speelden prachtig piano (zoals mijn vader vroeger deed). De kinderen speelden met de Kapla en wilde dieren. Ze staken toen het donker werd sterretjes aan in de tuin en keken nog een film. De baby (mijn jongste nichtje- voor wie ik dit dekentje haakte) sliep rustig in de wipper, midden in de drukte!


We aten kaasfondue (mijn lief maakt dat als de beste!)
Er stonden 3 fondue potten op tafel, stokbrood in overvloed, groenteschotel, verrukkelijke salades.... hmmmm. We aten, kletsten, aten nog meer....

En toen was het weer voorbij!
Nu heerlijk nagenieten van de gezellige dag die we hadden. (en de tuinbanken weer naar buiten slepen, de tafel naar buiten tillen, alle kussens opruimen, de vaatwasser voor de 3de x aanzetten, moet ook nodig zuigen..... )

Dit zou van mij veel vaker mogen!

29 opmerkingen:

  1. ziet er zo gezellig uit! Jou huis is helemaal mijn stijl, kan dus enorm genieten van je foto's! Pip servies, leuk he?! Ik spaar het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat klinkt dit allemaal geweldig en wat ziet het er fantastisch uit Claire! Geweldig om zo met elkaar nieuwe herinneringen te maken. geniet lekker na,

    liefs
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig...dat klinkt wel heel gezellig!!!
    En straks met de kerst nog een keer? :o)

    Mooie foto's!!! Fijne zondag nog! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat ziet er erg gezellig uit allemaal!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat leuk.Ben een beetje jaloers.Geniet ervan.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja wadde, wat een feest!
    ik kijk er meestal tegenop, zoveel volk in huis
    zoveel sleuren
    iedereen voorzien van eten en drank
    veeeeel werk
    ik vond uw eerste foto's al tof en dacht: awel ja, volgende keer vraag ik gewoon: iedereen brengt een taart of cake mee
    maar gij hebt zelfs nog iedereen kaasfondue gegeven! chapeau!
    en hoe jij het vertelt, krijg ik bijna goesting om heel de familie nog eens uit te nodigen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke gezelligheid! Wat een genietdagje zeg!
    Je foto's zijn prachtig en spreken voor zich!
    Nu maar lekker nagenieten!
    En wat ziet je huis er trouwens prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heel gezellig uit!! Kom jij zelf ook van Flakkee? Mijn tante nam altijd gebak mee van Van Helden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kom ook van Flakkee. Ik woon er al jaren niet meer hoor, mijn zus nog wel, in Goedereede. Daardoor ben ik daar nog regelmatig en hebben we dus nog regelmatig gebak van Van Helden!

      Verwijderen
  9. Dat klinkt en ziet er erg gezellig uit. Een mooie nieuwe traditie misschien?

    gr Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt gezellig. Fijn dat je hebt genoten.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was zeker een heerlijke dag. Jullie hebben ons echt verrwend. Fijn dat iedereen het gebak zoeker vond. Moeten we zeker vaker doen...... Xx Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er supergezellig uit zeg. TOP!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk Claire, zo'n familiedag! Geniet nog maar lekker na!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er heel gezellig uit
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je dag klinkt gezellig en het ziet er allemaal even mooi uit! Leuke outfit heb je aan!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke familiedag! Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet het er gezellig uit!!!!! Mooi hoor claire!!!
    Gr marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ik dit zo zie komt het in de buurt van een perfecte dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De gezelligheid straalt ervan af! Altijd leuk zo'n familiefeestje. Geniet lekker na!

    groetjs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat geweldig allemaal! Ga ook binnenkort eens naar Van Helden, wonen er dichtbij maar nog nooit geweest. Ziet er super gezellig uit bij je. Groetjes, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er gezellig uit! Door jouw foto's zullen veel vrouwen ideetjes opdoen, denk ik zo ;) Inclusief ikzelf hoor :)

    Liefs,
    Mama krieltje

    www.mamakrieltje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wauw wat ziet dat er gezellig uit! Prachtig aangekleed ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauw wat ziet dat er super gezellig uit :)! Zo mooi aangekleed allemaal, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen