dinsdag 3 juli 2012

Gehaakte tas



Mijn zus haakte deze tas. Is ie niet weer geweldig mooi geworden?!

Deze keer haakte ze de tas voor een collega. (voor het goede doel - Alpe d'uez)
De voering en hengsels maakte ik voor haar eraan.
Deze tas moest voorzien worden van een rits. Ik kocht daarvoor een lekkere stoere, brede rits. De voering maak ik voor deze tassen altijd dubbel. Ik gebruik zeer stevig witte stofvoor de binnenvoering. Deze witte stof komt aan de buitenkant, tegen het gehaakte gedeelte aan. Voor de binnenkant van de tas gebruikte ik in dit geval blauwe stof. Zo geef je de tas een vrolijke binnenkant.
Op deze manier wordt de tas nog steviger en blijft mooi in model. Het is zo jammer als het zo'n zak wordt.

De tas is gehaakt volgens dit patroon. Voor de rits haak je aan de beide brede zijde van de tas een strook in vaste, ik denk zó'n toer of 8. Deze zet je aan de zijkanten van de tas vast. Daarna kan de rits erin gezet worden. De hengsels vind je bij het Laurierboompje.


Ik blijf het een leuk model vinden...... moet de tas misschien ook eens voor mezelf maken....

36 opmerkingen:

  1. Hij is heel mooi geworden! Knap werk hoor dat voeren....
    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en vrolijk!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tas zeg!! Wel een beetje jaloers hier hoor! Hij komt op mijn 'to maak' lijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi! Ik laat een stevige voering en een sluiting vaak zitten (omdat ik het niet kan/niet aan durf te beginnen), maar ik zie bij jou hoe het een tas zo helemaal af kan maken! Super profi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke tas. Mag ik vragen welke lengte de hengels hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad een prachtig tas geworden. Mooi al die kleurtjes bij elkaar. Zo'n rits is inderdaad lekker stoer maar ook handig!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige tas een echte eye catcher! daar wil je wel mee gezien worden
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie tas geworden en zo gezellig met al die kleurtjes. Mooi gehaakt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! Ben ook al lang bezig met die van mij, maar als ik deze dan zie, dan heb ik extra veel zin om hem af te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Eén vraag: zitten de hengsels nu enkel met de hand vast? En zo ja is dit stevig genoeg? Ik ben altijd bang dat ik mijn tas onderweg 'verlies'.
    Super vrolijk ,complimenten voor de haakster en de naaister!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hengsels zijn van echt leer. Aan beide zijde van de tas, aan de buitenkant en in de binnenkant, zit een leer stuk wat je aan elkaar vast zet. De stof van de tas zit er tussen. Het zit goed stevig hoor, geen probleem dat het los laat!!

      Verwijderen
  11. Wow hij is echt geweldig leuk!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Precioso, me encanta como te ha quedado y como lo has terminado, las asas muy originales, te felicito, un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heey, naai je de witte stof dan tegen het haakwerk? volgende week kan ik nu nog elke dag. dinsdag en vrijdag zit mariza op de peuterschool, hebben we hier wel het rijk alleen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw die is echt vet gaaf, zo eentje wil ik ook altijd nog maken, maar dan denk ik vooral in het wit.

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous!!! So nice colours!!
    Hugs,
    Martina.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Precioso!!! Muy bonito y alegre, me encanta...
    Saludos!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow heel mooi!! Ik heb van mijn moeder een hele mooie gehaakte tas gekregen, daar ben ik heel blij mee! Zet binnenkort een foto op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Quina bossa de mà més bonica! i les nanses m'encanten! felicitats pel teu treball!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super gave tas, heel mooi!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi!Wil ook zo graag een keer een tas gaan haken,alleen ben niet handig met het naaien van een binnenvoering ben ik bang!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie tas. Het haken lijkt me leuk ervan, maar ook ik zie tegen het maken van de binnenvoering op!

    Groetjes Marsha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt superleuk! Ik zou er zeker eentje voor jezelf maken :D Die binnenvoering zal wel even een werkje zijn.... Hoe heb je die hengels bevestigd? Groetjes, Vera

    ps blogpost met verwijzing naar jou blog is gelukt hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje wat maak jij mooie dingen! En wat heb je een geweldige blog! Heb sinds een paar dagen mijn eigen blog, maar ben er nog niet zo handig mee.. Ik ga je zeker volgen!!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is en blijft inderdaad een geweldig model en nu maar hopen dat hij ooit van mijn 'to-do'-lijstje afkomt, gehaakt/genaaid en wel! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. It's fabolous! Love the colors!

    Your blog is truly inspiring.

    Love, erry from Sweden

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, wat heeft je zus een prachtige tas gemaakt. En ook handig dat jij de voering en rits er zo netjes in kan maken. SUPER MOOIE TAS!

    BeantwoordenVerwijderen