dinsdag 19 juni 2012

Zomerse omslagdoek en zomerse bloemen coasters

Mijn zomer-omslagdoek is klaar!
Heerlijk licht van kleur, perfect voor op mijn spijkerjack.
Het patroon van de omslagdoek komt van het prachtige blog van Coco rose diaries. Het patroon is Japans maar met de patroontekening die erg duidelijk is, is het een makkelijke doek om te haken. De rand van de omslagdoek haakte ik anders dan het patroon. Ik hou erg van een schulprand en zo kreeg ook deze doek er eentje.
 Afgelopen weekend haakte ik deze onderzetters/coaster. Niet dat ik nou zo nodig onze glazen en bekers erop wil zetten, ik hou wel van een kring op tafel...(haha) Ze zijn erg leuk om te maken en ik vind het met kleine vaasjes en bloemetje zo schattig op tafel staan. Ze zijn meer voor multi-gebruik denk ik.


Zoek 5 mooie kleuren katoen garen, kies verschillende patronen van rondjes en bloemen die ongeveer even groot zijn. Haak ze, werk ze af en jawel: dit is het effect. Door de kleuren passen ze nu toch bij elkaar en zijn ze toch allemaal anders.

Gezellige dag!







36 opmerkingen:

  1. Prachtig je omslagdoek, heel zomers inderdaad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je omslagdoek is prachtig! staat ook al heel lang op mijn to do lijstje, zo'n omslagdoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je omslag doek en je onderzettertjes komen alijd van pas
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die omslagdoek, ik heb er juist 1 gebreid, en hij draagt heerlijk op frisse avonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dingen weer! Wat heb je voor garen gebruikt, als ik dat mag vragen? De onderzettertjes zijn ook erg gezellig.
    Ik heb meteen even gekeken naar het patroon van de sjaal, maar kon het zo een twee drie niet vinden, wel de blog, ook de ravelry-link. Vanavond nog maar eens proberen. Het lijkt me een heerlijk werkje om zo aan door te haken, ter afwisseling van de granny-deken waar ik mee bezig ben.
    Groet en bedankt voor het delen van je creaties,
    Arianne Schenkelaars

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke foto's! Ziet er echt weer mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh wauw wat mooi allemaal en je omslagdoek ook!Helemaal verliefd op!ha,ha....mooie kleuren ook!ik heb zelf een poos terug een witte gehaakt uit het boek de happy Hooker en krijg daar ook altijd veel komplimentjes over!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een leuke ideetjes weer!!

    Bedankt en een gezellige dag.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow je omslagdoek is supermooi geworden! Ik vind de kleurencombinatie prachtig!! Jij ook een gezellige dag :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. complimenti per i tuoi lavori! sono belli e pieni di colore: brava!!!!
    un saluto
    ross
    firenze

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je omslagdoek geweldig geworden. Elke dag is het weer leuk
    om te kijken wat je weer gemaakt heb en de foto's zijn ook altijd vrolijk. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het doek is mooi en ik hou van de kleurrijk cirkels op de tafel goed. Mogelijk begrijp je mijn vreselijke nederlanders?
    Groetjes uit Duitsland van Tanja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. is beautiful! and the colors have a vintage air that I love ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je omslagdoek geweldig mooi en even terug komend op je vorige post...ik herken het zoooo, ik verlang er naar!! Maar, vandaag op de fiets naar de stad èn het was lekker!! Dat geeft moed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful post! The shawl is delicious! I have such a soft spot for a shawl. I adore the colours you have used for it! The coasters are to die for too! Completely gorgeous! It's always such a pleasure to stop by here as your blog is the most colour inspiring blog.....EVER!

    Have a super day!

    Vanessa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is supermooi geworden! En wat een prachtig haakpatroon is dit! Hij was mij niet opgevallen op de site van coco rose, maar nu dus wel. Dus meteen maar uitgeprint, dank je wel, ben nl. weer aan het haken geslagen, dus mooie ptaronen komen altijd van pas en het draagt zo heerlijk zulke omslagdoeken.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de omslagdoek vind ik prachtig, die lichte kleuren zijn lief en mooi!
    Je coasters staan erg gezellig, ik heb ze ook en dan juist gaat er wel vaker een beker ranja om, omdat het toch minder stabiel staat dan met een plastic beker...haha, maar erg leuk hoe jij ze daar hebt liggen en een vaasje kan heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such pretty pastels!That shrug in the second picture is so dreamy, I love how it looks, it may look incredibly beautiful on a feathery white summer dress...
    xo, Erika

    http://jasminblancboutique.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Todo precioso, me encantan todos tus trabajos, un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi mooi mooi....tja...je omslagdoek ziet er heel mooi uit! En onderzettertjes kun je nooit genoeg van hebben :o) Ze zijn erg leuk. x Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dank je voor het delen van deze prachtige omslagdoek!
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooie omslagdoek! Misschien waag ik me er ook ooit aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Yine güzel motifler ve örgüler elinize sağlık..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi, die omslagdoek!
    Leuk patroon ook, die Japanners zijn er goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi dingen heb je weer gemaakt. die onderzetters zijn tuttig goed gelukt em mooi! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik word altijd vrolijk als ik op je blogje langskom ! Daarom kreeg je van mij een Sunshine Award, kijk maar op mijn blogje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De onderzetters zijn geweldig! Die kleuren staan heel mooi bij de houten tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb je een award gegeven, als je wilt kun je hem op mijn blog zien.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wouw wat een mooie omslagdoek, wie weet ga ik dat ook ooit nog eens maken :-) Ik kan nog niet haken, maar was wel van plan om dat de komende winter eens te gaan proberen! En die onderzetters zijn echt snoezig! :-) Ik ga je volgen, leuk blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooi blog heb jij! Heerlijk, al die vrolijke kleurtjes...
    Via Judith ben ik bij jou terecht gekomen. Vind je 't goed als ik je toevoeg aan mijn blogroll?
    Groetjes, Mirjam Kakelbont

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi patroontje/ steek zeg, die omslagdoek. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooh wat maak jij een mooie dingen zeg!!
    Ik heb ben ook net begonnen met haken en heb een blog geopend.
    Heb jou al toegevoegd aan mijn favoriete blogs...
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, als dat geen prachtig compliment is: gefeliciteerd!

    http://www.hearthandmade.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat jammer van je vestje....je krijgt vast wel een goed idee wat je ermee kunt...
    Ik heb een vraagje voor je. Wilde eigenlijk op je webshop kijken maar ja, helaas pindakaas. Ik wil een babydekentje haken voor een vriendin. Nou weet ik niet zo goed welk materiaal ik hier het beste voor kan gebruiken. In het goedkope babywol zit toch nog syntetisch materiaal en dat vin ik niet zo fijn... Heb jij nog tips en waar koop jij je materialen tegenwoordig??
    Hopelijk heb je tijd om me te antwoorden. Ik heb een blog, maar daar heb ik al een half jaar niet meer gepost, door omstandigheden. Mijn e-mail is karinhermsen@hotmail.com
    In ieder geval voor al je inspiratie. Ik hou van je kleuren en die komen ook steeds meer in mijn huis, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen