maandag 11 juni 2012

Gehaakte riem - ceintuur.......


Hier is ie dan,... het 'draagbare' gehaakte riem, ceintuur.... ding.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen. Maar ik vind het wel super leuk geworden! Perfect passend bij mijn vrolijke rokken en jurken!
(Voor kind haakte ik een kleinere variant maar zij had niet zoveel zin om samen met mij op de foto te gaan - voor kleintjes is het ook erg leuk en staat zo schattig!)

Het is makkelijk te maken! Zo ga je te werk:
Je haakt net zoveel vierkanten die er om je middel passen. Deze naai je met naald en draad aan elkaar. Zo is het steviger dan dat je het haakt. Dan haak je 2 lange koortjes, in vaste. Deze zet je stevig vast op de uiteindes, doe hem om je middel, maak er een mooie strik in en klaar!

Dit is het patroon van de granny. Ik haakte het volgens dit patroon en als laatste toer voegde ik er 1 toer in vaste aan toe. Zo wordt je granny net iets steviger. Nadat alle granny's aan elkaar vast zitten, op een lange strook, dan haak je er nog 1 toer vaste om de hele strook heen.
Ik haakte het met Rio- en Catania katoen met haaknaald 3.

Er zijn weer vele varianten mogelijk voor deze gehaakte riem. Ik denk dat het ook mooi is om het in 4 kleuren te maken, allemaal dezelfde granny's. Of nog een hele rij vierkanten eronder maken, een soort overslag rokje? voor over je rokje.....
Tja... ik ben inmiddels alweer verder met een volgend project, een zomer - omslagdoek. Daar kan je er ook niet genoeg van hebben......

28 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch een inspirerend blog Claire! Dit is ook weer een super leuk idee.Geniet van je volgende project.. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk leuk weer! Ik heb nog een paar rokjes die zo'n riem kunnen gebruiken, gaaf idee:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk, ik ben toevallig met hetzelfde patroontje bezig maar ik maak er een soort hemdje van. Ik vindt het ook leuk hoe je de verschillende motieven van je rokje en shirt combineerd, daar had ik nou nooit aan gedacht maar het staat super.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ziet dat er super zomers uit!!
    Heeeeeel erg leuk!!!!!
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee en heel zomers!
    Bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow! It's super cool!!! Thanks for sharing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,erg leuke dingetjes, die je maakt, ik geniet van je blog... Bedankt voor de inspiratie...
    Groetjes uit Duitsland... ;)
    Kleiner Hippie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben al een hele tijd een fan van je blog. Het inspireert me, het motiveert me; de prachtige kleuren,de leuke ontwerpen en vooral de schitterende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat doe je dat weer leuk, het zit 'm vaak in de vrolijke kleurencombi (en natuurlijk jouw creatieve patronen)!
    Inge D'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk en vrolijk zo´n granny riem!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk!! en wat een leuk shirtje heb je aan stippen daar ben ik helemaal weg van...
    haakse...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is erg leuk geworden!!! En staat je erg mooi...past echt bij jou.
    Groetjes Dinaz ♥

    Ps: ik heb een leuke giveaway...zin om mee te doen?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel gaaf!! Mooie kleurtjes. Kan me voorstellen dat zo'n riem bij kleine dametjes ook fantastisch staat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Olá,!Adorei o seu blog e quero te convidar a conhecer o meu.
    casademariamaria.blogspot.com
    te aguardo...
    bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello. I am Shari and have been following your blog.. I think your work is just amazing and beautiful!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuk idee!!! Ben ook al benieuwd naar je omslagdoek!!!

    BeantwoordenVerwijderen