maandag 4 juni 2012

Even serieus....

Deze keer geen foto's van een fijn haakwerkje, een mooie bos bloemen of ikzelf heerlijk hakende in de zon.... ook gaat niet over de mooie haakwerkjes van mijn zus.... Nee, we laten ons dit keer van onze 'sportiefste' kant zien! Hier fietsen we, zus en ik.
We hebben 2 jaar geleden de Mont Ventoux beklommen op de racefiets!  Een sportief doel wat we onszelf een half jaar ervoor stelde. (En ik kan het een ieder aanraden ook eens te doen hahaa... )   Wauw, wat een gave ervaring !!
   


Voor we de laatste 6 kilometer in gaan krijgen we van onze mannen (ook beide fietsers) nog instructies....  (ooo wat kijken we serieus) En toen naar boven, de echte beklimming begon.....
Het is zwaar, het is afzien, maar o zo tof om te doen en we komen boven, we halen het! 


Waarom ineens deze toch wel persoonlijke foto's (waarin we een keer geen vrolijk jurkje dragen maar een zeer onflatteus fietspak (!) ) en dit verhaal?
Dat komt omdat mijn zus nu in Frankrijk is met het fietsteam van haar werk. Daar gaat zij woensdag de Alpe d'huez beklimmen voor het goede doel - KWF Kankerbestrijding. Ze doet mee aan Alpe d'huzes!

Ik ben zo waanzinnig trots op haar !!!

Ze hoopt dat ze de berg met zijn 21 steile bochten 3 x kan beklimmen.
Het zal weer zwaar worden en ze zal afzien..... maar ik weet zeker dat ze het haalt!

Zus - GO FOR IT !!


(En natuurlijk ook voor al die andere moedige fietsers die de komende week voor Alpe d'Huzes de beklimming voor het goede doel doen.)


Mijn blog gaat over de mooie dingen in mijn leven, eigenlijk altijd vanuit een mooi hoekje gefotografeerd. Ik hou ervan om mij te richten op het mooie, op het fijne en maak van iets kleins iets groots, hoe eenvoudig ook. Ik hou ervan om de wereld een beetje 'mooier ' te maken.

Over de minder fijne dingen hoor je mij zelden, dat vergroot ik niet uit. Dit bericht over mijn zus die meedoet aan zo'n mooi project moet even heel groot in de aandacht.

Haar beweegreden is onze vader die overleden is kanker. Inmiddels alweer 7 jaar gelden. Hij was 57 jaar, veel te jong om te overlijden, en wij.... mijn 2 broertjes en 4 zussen, veel te jong om het zonder vader te moeten doen.

Daarom nu even een blogbericht over een serieuze zaak; deze fantastische fiets tocht. Ik vind het geweldig dat ze mee doet en ik weet zeker dat mijn vader dat ook had gevonden!


ZUS - ZET HEM OP !!



37 opmerkingen:

  1. Petje af hoor! Ik zou het jullie niet na doen. Ik duim mee voor je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat goed!! Ook ik heb met kanker te maken gehad en ben altijd erg blij met dit soort initiatieven. Maar wat ontzettend knap, het zal inderdaad zwaar zijn, maar jij en natuurlijk je zus op de Alp d'Hu-zus (-: verdienen alle respect!
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal terecht dat je dit even onder de aandacht brengt.
    Wat knap van jullie, en nu heel knap van je zus!!!!!
    Toi,toi,toi voor je zus!
    Lieve groeten,
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi claire, vanuit Frankrijk, ontzettend bedankt!!!!! Ik hou je op de hoogte, heeeeeeel dikke kus, zusxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snik...pink hier gewoon een traantje weg...
    Wat mooi! Simone (zie ik hierboven...:) zet hem op!!! Veel succes voor zo'n goed doel!
    vandaag krijgt mijn vader uitslag van z'n biopsie...spannend. 20 jaar geleden was het mis...en nu?? Duimen maar. Liefs Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh enne...ook in een fietspakje zie je er geweldig uit hoor!!! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook deze blog is prachtig, mooie foto's, lieve dochters voor jullie vader, dappere zusjes. Dit is wat de wereld nog mooier maakt.
    Esther R

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh nou ik vind dit een heel mooie blogbericht. En de foto's zijn ook erg mooi. Heel dapper van je zus om 3x de alp te beklimmen en dat voor het goede doel. Ik denk dat iedereen wel iemand kent, dichtbij of iets verder af, die overleden is aan deze vreselijke ziekte. Het is fijn dat er mensen zjn die dit op deze sportieve manier extra onder de aandacht brengen.

    You go girl!!!!!

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een serieus maar wel een erg mooi en gevoelig bericht van jou Claire!
    Dit houdt ons mensen scherp. Alle succes voor je zusje en al die anderen die gaan "klimnmen". Patries.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig, zowel de foto als het doen, want dat is een hele beklimming en prestatie. Ik vind het zeker goed, dat je dat op je blog zet enne, petje af hoor, voor jou en je zus. We duimen voor allen die eraan meedoen.

    Liefs, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat onwijs goed!!! Zus zet hem op!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vorig jaar hebben wij meegedaan aan ALP d'Huzes, echt een enorme ervaring, in het donker weg, met allemaal kaarsjes die de bochten verlichten, kippevel, de hele dag!
    succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is ook even de andere kant van je. Even geen haakwerkjes en stofjes. Maar dat mag je best delen.
    En heel knap van je zus. We zullen voor ze duimen.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. volgend jaar, doen we volgend jaar ook mee?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad wat een ommeslag in bericht maar zeer begrijpelijk, wat een naar dat jullie je vader al zo snel moesten missen en wat goed van je zus dat ze haar nu zo inzet, inderdaad, zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geweldig wat een mooi blogbericht Claire, ik weet zeker dat je zus het gaat halen, jullie zjn zulke sterke geweldige meiden. Simone zet hem op

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Petje af voor je zus.
    Ik weet eigelijk niet zo wat ik moet schrijven, en zit met een brok in mijn keel. Ook mijn vader is aan deze ziekte veel te vroeg overleden. En wel 5 jaar terug. Ik weet dus precies hoe jullie je voelen.

    Daarom nogmaals Petje Af.

    Liefs Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook met zo'n blogbericht maak je de wereld een beetje mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dit geweldig, en hier kan nooit genoeg aandacht voor zijn!!!
    Verschrikkelijk om je vader nog zo jong te moeten verliezen. Mijn petje af voor je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Opgeven is geen optie.
    Een prachtige leus.
    Respect voor allen die fietsen.
    Respect voor allen die strijden.

    Prachtige bericht, en daardoor zeker een mooie dag.

    Groetjes Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje, wat een knappe prestatie! Heel heel veel succes met het beklimmen!!

    En hoe moeilijk, maar dankbaar dat je dit voor je vader doet. Een prachtig mooi doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sis, Go go go ...!!! We're so PROUD!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat goed dat je dit met ons wilt delen! Er kan niet genoeg aandacht aan deze ziekte gegeven worden.

    Ik wens je zus vandaag heel veel succes, en ze mag trots zijn op zichzelf.

    Knappe prestatie.

    Groet, Agnes.

    www.mijntijdverdrijf.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Herkenbaar en heel knap van je zus!!! ik ken er meer die meefietsen, dus voor hen GROOT APPLAUS. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Petje af voor je zus!!!! En voor jou!!! Go Girl!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk dat je hier over schrijft. Toevallig weet ik dat een vriendinnetje uit Nederland van mij (die haar moeder te vroeg heeft verloren aan kanker) ook mee is met deze groep. Ze heeft vorig jaar gefietst maar is nu mee met de oganisatie en zorgt ervoor dat ierdereen lekker te eten krijgt. Petje af voor deze mensen die zich maar weer sterk maken voor zo'n ontzettend goed doel!!!!! You go girls.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat super ! Ik ben kankerpatiente en kan dit alleen maar toejuichen ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super knap! Ik heb voor iedereen die hier aan meedoet zo ontzettend veel respect en bewondering. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Diep respect!
    Tja, er valt verder weinig te zeggen.

    Liefs Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo mijn lieve vriendin ik wens u het beste markten, en een mooie dag, ik heb een lijst van vrienden die je op de voet volgen toegevoegd, gelieve uw lijst met blogs inspireerde mij om erg blij zijn u graag om te bespreken

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Unbelievable! als ik getraind was zou ik zo meedoen...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Had dit bericht even gemist op een of andere manier, maar wat super van jouw zus! Heb het al die dagen op radio 2 gevolgd en regelmatig met tranen in mn ogen!

    BeantwoordenVerwijderen