woensdag 9 mei 2012

Jip en Guusje

 Dit zijn Jip en Guusje.


Tijdens de terugreis van de vakantie haakte ik in de auto eerst Jip. Het is een samenwerking van kind en mij geweest. Zij koos de kleren voor aapje en ook de kleuren van het aapje zelf. Ik had op vakantie niet alle kleuren bij me dus moesten we het doen met wat we hadden. Thuis kon ik het kleine aapje in elkaar zetten en de oortjes met vilt afwerken. Kind en ik waren zeer gecharmeerd van dit kleine lieve baby aapje en kind wilde er heel graag een vriendje bij.....
Dus dook ze het boekje in en ze koos Guusje.



Guusje is een kleine giraffe. Ik vond het niet leuk als de giraffe kleiner werd dan het baby aapje en dus heb ik tijdens het haken op sommige plekken wat meer toeren gehaakt waardoor ze langer werd. Guusje kreeg een mooi gestreept jurkje en een bloem tussen der oren. De kleine horentjes hebben we weg gelaten. Ik had ze wel gehaakt maar we vonden het er een beetje raar uitzien. 'Zo is ze veel schattiger'; aldus kind.
Een beetje uit het boekje en een beetje van onszelf.....

Uit het boekje Gehaakte Beestenboel van Christel Krukkert - ISBN978-90-5877-854-3



En dan nu een bekentenis.... ik had het nooit zo op gehaakte knuffeltjes. Ik vond ze wel leuk hoor maar niet voor mij..... Maar ik ben om! Het is onwijs leuk om te maken en ze worden zooo schattig!!




*Heerlijk al jullie reacties - ik geniet van jullie gezellige berichtjes terug*

**DANK JE WEL ! **



33 opmerkingen:

  1. Met de glimlach lees ik deze post van je! Ik was ook niet zo voor het haken van knuffels!Maar met die leuke patroontjes liet ik me ook gaan!
    Eerder deze week haakte ik ook Guusje en deze namiddag kocht ik haar boek 'aapjes haken' ook nog ;-)
    Leuk, hé !
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt, ik vind ze zelfs mooier dan de originele ;-)

    Groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er weer vrolijk uit en jullie reisverslag heb ik echt van genoten. Mooie foto's heb je ons laten zien.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt van allebei prachtige exemplaren gemaakt!!! Ik vind jouw versie van de knuffels nog leuker dan de originelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik zag ze in mijn leeslijst en dacht ''Heey knuffels bij haken en meer??''
    Maar ook dat gaat je goed af, ze zijn prachtig. Mijn zoontje vraagt me ook steeds een hondje te haken maar ik moet zeggen dat ik het oplettende haken met tellen ed minder ontspannend vind. Maar als het dan af is, kun je ook echt blij worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg he, dat knuffels haken zo leuk is. Ik heb er een aantal opgestuurd voor Poekie want ik weet niet wat ik er zelf mee moet maar de patroontjes van Christel zijn zo leuk!

    Mooi gelukt zeg, prachtig geïmproviseerd bij Guusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn super leuk geworden!! En het is inderdaad erg verslavend...! Veel plezier met de volgende knuffel. Mijn zoon heeft ook elke keer weer een ander patroon voor mij in petto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk geworden.
    Nog leuker dan in het boekje.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een schatjes!
    Lijkt me erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha...ik deel een beetje je mening ... Maar die van jou zien er wel erg schattig uit! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat boekje is echt superleuk. Ik heb het ook. En ook voor mij had het hetzelfde effect. Knuffels zijn leuk. In elk geval deze, van Christel Krukkert.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig schattig stel!
    Ik had hetzelfde als jij, wat moet ik als 45 jarige met een knuffel. Ik heb geen kinderen waar ik het voor kan maken. Maar ik moet zeggen het begint toch wel te kriebelen en dat boekje heb ik ook liggen. Dus wie weet.

    Fijne dag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zien ze er schattig uit zeg!
    Ik had het ook nooit zo op knuffeltjes haken maar inderdaad als ik dit gezellige stel samen zie!
    Groetjes Klaske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moest even glimlachen toen ik je gehaakte knuffels zag ( die trouwens super leuk geworden zijn !!!) Ik volg je al een tijdje en was al benieuwd wanneer je zou gaan " amigurumiën " ;-)
    Het is inderdaad zooo leuk om te doen maar zeer verslavend...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik volg je blog een tijdje. Ongeveer een klein jaar geleden ben ik dankzij de moeder van mijn man
    Ook gaan haken. Ik ben met kleine dingetjes begonnen recht toe recht aan.
    En sinds ik deze blog heb ontdekt heb ik zoveel inspiratie gekregen dat ik het liefst de hele dag haak.
    Maar ik ben afgelopen april bevallen van een dochter (na twee jongens een kroon op ons gezin)
    en heb ik weinig tijd over voor mezelf, dat komt vanzelf wel weer terug.....
    Ik kijk graag naar je mooie foto's met prachtige haakcreaties!!
    Heel veel groeten van Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn erg leuk geworden. En het is juist leuk dat iedereen er zijn 'eigen draai' aan kan geven, zo wordt iedere knuffel uniek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke diertjes heb je gemaakt, totaal verschillend van het voorbeeld meer veel mooier vind ik!
    Groetjes
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi en schattig! Ik ben zooo jaloers! Ik ben net begonnen aan het oefenen van een granny...krijg hem alleen nog niet helemaal mooi vierkant precies :-)))

    Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Verslavend hoor knuffels haken!!! Wat zijn ze leuk geworden, vooral het giraffe vind ik erg leuk geworden.
    De boeken van Christelijk Krukkert heb ik allemaal, ik vind ze erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo zie je ook maar wat kleur doet, ik vind jouw beestjes vele malen leuker dan de die in het boek. Super leuke foto's ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn super! Heb toevallig net zelf Karel gemaakt. Ben nog niet zo handig, dat ik er een eigen draai aan kan geven, maar ook ik vind het geweldig om te doen.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig dat je nu ook de smaak te pakken hebt van het knuffels haken!
    Voor de eerste keer vind ik het er echt super uitzien.
    Wat leuk dat je dochter zo mee heeft geholpen met kleurtjes uitzoeken, ze is nu helemaal blij denk ik met haar vriendjes.
    Erg mooi gedaan hoor, kun je trots op zijn.
    Lieve groetjes,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je ze leuk aangepast zo!! Heel lief geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk!
    En het girafje ziet er nu zelfs nog schattiger uit dan in het boek! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een dametje! Erg leuk ook dat ze even wilden poseren voor ons...Bedank ze maar! Vooral dat bloemetje maakt t helemaal af. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend leuk! En de kleuren.... En ik deel je mening. Het is ook ontzettend leuk om de beestjes te zien ontstaan, oftewel geboren worden;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn lief......... heel mooi!! Ik ben er nog steeds niet aan begonnen, dieren haken, het lijkt me zo'n geprutst, maar als ik deze foto's zie wordt de verleiding wel heel groot.... Wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wij willen Guusje!!!!!! Die is echt zoooooo leuk! Tot zondag

    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van aapjes ben ik altijd al gek, deze zijn erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen