donderdag 24 mei 2012

Home & Garden








Dit jaar test ik mijn 'groene vinger'.
We hebben voor het eerst een klein moestuintje en de eerste snij-sla hebben we al gegeten. We zijn in April begonnen met het zaaien in potje achter glas, op de vensterbank. Sinds een week of 2 staat alles in de tuin en tot nu toe groeit het aardig goed. Iedere avond loop ik even een rondje door de tuin, langs de potten en plantjes, geef ze water, knip de oude bloemen weg en zie sommige knoppen en blaadje per dag groeien! Tot nu toe ben ik best tevreden over mijn 'groene vingers'

In huis is het lekker koel en tot voor kort had ik nooit gedacht dat er bij mij een 'gehaakt kleedje' over mijn tafeltje zou liggen......
Tot je er een vrolijke, hippe en kleurijke van maakt!
(Gehaakte kleedjes over tafel vond ik altijd maar zozo..... beeetje oudbollig.... - dit kleedje haakte ik in de kerstvakantie)
Ik denk dat mijn oma deze gehaakte variant wel leuk had gevonden....

Ik ben, zoals manlief zegt; nogal van de 'wispel' (wispelturig qua interieur)
Ligt een kleedje eerst mooi op de bank, kan ie een dag later over een tafeltje liggen en misschien volgende week weer op het bed!  







15 opmerkingen:

  1. Your garden looks wonderful! I also love the doily on the table. It's so summery :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's weer. Ze zijn altijd zo lekker kleurrijk. Het gehaakte kleedje op tafel staat daar goed. om het "wispel" te voorkomen zeg ik: haak gewoon nog twee kleedjes: één voor op de bank en één voor op bed, dan kan deze over tafel blijven liggen. ;)
    Ik denk trouwens dat ik je jurkje (met rood, roze, blauw haaksel onderaan) erg leuk vind. Heb je daar een duidelijkere foto van?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zomerse foto's! En ik vind dat gehaakte kleedje heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die groene vingers komt wel goed zo te zien! Fijn pinksterweekend! Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. love the hem of the skirt, the round tablecloth and the blue crocheted vase cover!!!
    xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge wat een heerlijke foto's, Claire. Je hebt echt een blog om blij van te worden. Dank voor het delen van zoveel moois! Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sei bravissima con le foto é bello tutto ciao Giuliana Italy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige kleur en nagellak is ook leuk in het blauw.
    Een leuk weekend.
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er weer heeerlijk zomers uit...
    Weetje, ik ben echt hélemaal fan van jou blog!!
    Zag een poosje geleden dat je ook in een tijdschrift stond, van Marianne Design geloof ik.Superleuk!
    Ik liet je berichtje van de tas aan mn moeder zien, die vind hem ook geweldig leuk en vrolijk!
    Ga zo door met je blog!!
    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love your jobs, the colors of combination is wonderful.. I am in my second job and i make the basic.. I hope day make the job equal too you.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, dat wispelturige in mijn interieur heb ik ook... ben vaak aan het schuiven met allerlei details hier in huis, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi!
    Erg leuke blog heb je! Even rondneuzend op je blog zie ik dat je zoveel leuke ronde projecten maakt! Heb je een trucje w.b. het meerderen (omdat je zoveel verschillende steken gebruikt...)?
    Geniet van t weertje!
    Groet Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige plaatjes weer...succes met je tuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je toch een heerlijk blog en wat ben je toch altijd een grote inspiratie voor mij... En ik kijk op tegen hoe goed en hoeveel er toch altijd onder je vingers doorglijdt!! Nu heb ik een vraagje en ik hoop dat je mij daar een antwoord op zou willen geven, want daar stoor ik mij altijd zo aan. Als ik nl. zelf met de granny's aan het haken ben en de kleedjes worden als maar groter krijg je een soort "draai/twist" te zien in de middelste delen en daar erger ik me altijd zo aan.... Ik heb het ook wel bij anderen gezien, maar niet bij jouw werk. Heb je daar misschien een tip voor? Ik ben wel linkshandig en moet dus altijd een paar steekjes extra maken over bestaande steken heen om ook weer op hetzelfde punt te kunnen starten als iemand die rechtshandig is, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen. Ik hoop dat je mij een tip van de sluier kunt oplichten.
    En ga zo door met prachtige, kleurrijke kleedjes, tassen, bloemen en wat dan ook maken!! Ik blijf er van genieten!! Fijne pinksterdagen gewenst, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige plaatjes, en je link naar de leuke jurkjes is superrrrrrrr,
    groetjes Hanneke

    ps: ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt als ik dit zeg, maar je hebt je woordverificatie aan staan

    BeantwoordenVerwijderen