zondag 1 april 2012

* Happy Home *

Mooie pot met roze margrieten, gekregen van een collega.....
Echt genieten als ik nu de tuin inloop, de roze bloemen zwiepen zo vrolijk rond in de wind......
En de in de winter (bijna) gesneuveld pot staat toch weer vol met paarse violen..... Eerder deze week, op een zonnige woensdagmiddag, zaaiden kind en ik de eerste zaadjes in potten. We gaan dit jaar wat experimenteren met een klein 'moestuintje'....



Na een paar dagen komen de eerste plantjes op - radijs !
Zo leuk om de verbazing en blijdschap van kind te zien dat uit die donkere aarde, waar ze eerder de zaadjes stopte, nu kleine groene stengeltjes groeien.....

Voor in ons busje bestelde ik vrolijke opbergzakken. Ze zijn van Kitsch kitchen, besteld bij http://www.19toenennu.nl/. We hebben bij het verbouwen van ons busje ervoor gekozen geen inbouwkast te laten maken. En deze vrolijke zakken volstaan voorlopig prima, daar kunnen we alle rommeltjes mooi in opbergen.....


Ik haak heerlijk verder aan mijn 2 projectjes: Het garen wat ik gebruik voor het vestje van kind is van Lana Grossa.
Prachtig glanzend garen in de kleuren rood, knal roze en beige, te haken met naald 4-4,5 en 100% katoen. Het garen voor de tas is Rio katoen in combinatie met Catania katoen. In alle granny's van de tas zit de crème kleur en verder combineer ik het met de kleuren rood, knal roze, licht roze, lila, grijs, donker bruin en paars. Met camel-bruin zet ik de granny's aan elkaar. Tot nu ben ik zeeeer tevreden over het resultaat....

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk allemaal voor de tweede keer schrijven. Hij gooide mij er uit.En nu zie ik een berichtje staan.
    Leuk met je kind zaadjes zaaien is toch enig. Je haakwerkvrolijk ik hou er van.succes met alles. Groeten José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal gezellig uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat van tas en vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf je nieuwe haakprojecten, wat een mooie kleuren bij elkaar!! Je maakt me nieuwsgierig....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes! Toevallig zaaide ik van de week ook radijs in een potje en die zien er precies hetzelfde uit! Zal de link even bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is altijd leuk om jouw blog te lezen. Je wordt zo vrolijk van al die kleurtjes, je projecten en de foto's van je dagelijkse bezigheden. Bedankt voor de merken en kleurtjes wol. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook wij hebben van die kapotte potten van de winter... :(
    De kleurtjes zijn een mooie mix, ben dus benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig allemaal,ik wordt er helemaal vrolijk van! Leuk een mini-moestuintje, mijn zoontje zou dat ook leuk vinden.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van jouw blog word ik helemaal vrolijk!! Ik kan alleen iets niet terugvinden wat ik gisteren vond op je blog. Er stond op een foto van jou ( denk ik )in een kleurrijke rok...daar stonden twee links bij waar je soortgelijke rokken kon vinden...maar deze post zie ik nu niets meer terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne vrolijke fotos weer.... ben zeer benieuwd naar het eindresultaat van je vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie wolletjes! Wordt altijd weer zo blij als ik een nieuwe post van jou zie. Krijg door die mooie foto's altijd zoveel inspiratie, bedankt!

    Groetjes Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leeeeuk, die grannys! Wordt vast heel mooi samen :)
    xo,
    wink

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,

    Zou je misschien kunnen zeggen welke kleuren van rio zijn en welke van dat andere garen. Mijn schoonzus vindt deze tas zo mooi ik wilde hem voor haar verjaardag gaan maken maar ze wil wel graag deze kleuren. en heb je misschien nog een tip waar ik het beste dit garen kan bestellen?
    groeten Natasja

    BeantwoordenVerwijderen