zaterdag 14 januari 2012

Warme wol

Heerlijke warme wol voor een heerlijk warme kol! 
Het garen is van Lana Grosa - Feltro. Het is eigenlijk garen om te vervilten! Maar het kan ook zo gebruikt worden, maar dan wel wassen op de hand.  

Ik heb 26 steken opgezet op naald 10. Toen alleen 'rechte' gebreid zodat de ribbel ontstaat. Het is een lap van ongeveer 2 meter geworden waarbij ik het einde en het begin van de lap aan elkaar vast heb genaaid. Daarna de beide zijdes nog een afwerkrand gegeven door 2 toeren vaste aan beide randen te haken. Toen nog met een klein wolgouddraadje 1 toer vaste haken.

De kol is heerlijk warm..!... en ik ben echt gek op de kleuren......
 
 
Dank je wel allemaal voor jullie reacties op het ronde dekentje. Heerlijk om te lezen dat jullie het ook zo mooi vinden! Ik heb er helaas geen patroon van. Dat zou ik dan moeten maken...... ik hou het in gedachte.....


15 opmerkingen:

  1. che meravigliosi colori questa sciarpa, bravissima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er zeker zacht uit. Prachtig wolletje en lijkt me lekker warm.
    Prachtig gebreid.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat het winterweer maar komen, jij bent er wel klaar voor met zo'n mooie kol! Leuke kleurtjes en heerlijke wol zo te zien!
    Weer een creatie om trots op te zijn!

    Groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige dingen maak je! Ik kwam vanochtend per ongeluk hier terecht en ben nog lang niet uitgekeken. Ik blijf je volgen!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En die kleurtjes helemaal: lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan je vandaag goed gebruiken heerlijk zo'n col

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk warm en gezellig uit.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Krásne farby! Pozdravujem, Gabriela.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n kolletje (wat heeft ie mooie kleuren!): laat de kou maar komen!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren heb je gebruikt, lijkt me heerlijk warm.
    Kriebelt het niet? Vaak kriebelt wol mij zo..

    Fijne avond nog,
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen