dinsdag 10 januari 2012

Rond gehaakt dekentje

Tijdens de kerstvakantie haakte ik het ronde dekentje. Het is gehaakt met rio katoen, vrij dun garen. Ik haakte het wel met naald 4. Officieel haak je het katoen met naald 3 of 3,5. Door het met een grote naald te haken wordt het luchtiger en minder stug. Perfect voor dit dekentje! 
Er gaat best wat garen inzitten. Alleen de buitenste rand is al 1 bolletje.....
Het kleedje is 1.20 cm doorsnee.


De kleuren die ik gebruikte voor dit dekentje:
Rio katoen: fuchia 014, licht ijsblauw 050, licht roze 710, warm oranje 720, lila paars 740, wit 005, licht lila 063, roze 020, licht blauw 459.
Het is een mooi dekentje geworden. En ook al is het nog maar januari, door het dekentje, in die vrolijke kleurtjes, en de tulpjes is het hier in huis al voorjaar !

52 opmerkingen:

  1. Lief en mooi. Voorjaar inderdaad. Als ik naar buiten kijk lijkt het wel maart.
    Fijne dag, Siel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig mooie kleurtjes zo bij elkaar. En wat valt ie mooi plat... Bij mij wordt rond altijd hobbelig omdat ik iets niet goed doe met de meerderingen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I always love to stop by here! Your gorgeous and colourful posts always lift the spirits and make the heart skip! Thank you for the colour and all the visual gorgeousness! The blanket is beautiful! Gorgeous colours and it makes me feel like Spring is just around the corner!

    Have a wonderful day!

    Vanessa xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieeeeefff!! Wat een mooie kleuren combie!!!
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dekentje! En mooie kleurtjes, daar wordt je écht heel vrolijk van!

    Groetjes, Yvonne

    www.yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi zeg. Je bent al helemaal klaar voor het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, zoveel het dekentje als de tulpen.
    Erg mooie foto's maak je!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super, ben benieuwd wat je aan het breien bent.....gr Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, mooi geworden hoor! Lekker zoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superschön geworden. Tulpen haben bei mir auch schon Einzug gehalten.
    LG.Chrissi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ontzettend leuk geworden! Je zal er wel behoorlijk wat werk aan gehad hebben! Vooral die laatste toeren!
    Heerlijk fris en volop lente is het zo bij jou in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geworden! Past allemaal erg goed bij elkaar! Je zou met het zonnetje van vandaag haast denken dat het lente is....groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ziet alles er toch lekker fris uit, en een geweldig dekentje.
    ben benieuwd wat je nu gaat maken!
    groetjes jody
    jodymaakt.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. çiçeklerinde örgü de çok güzeller..eline sağlık.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig leuke kleurtjes allemaal.

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik je buurvrouw was, zou ik het liefst ongenegeerd naar binnen gluren denk ik ^_^ Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk gezellig ziet het er uit! Word er helemaal vrolijk van!
    Ben nog maar pas volger en wil ook nog even zeggen dat ik je presentatie van je creaties heel gaaf vind. Leuk zoals je het combineert met andere foto's. Genot voor het oog!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leukerd.En op je foto's is alles al zo vrolijk,heerlijk met deze sombere dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. The blanket is so beautiful.

    Many greetings

    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat kun jij toch geweldig mooi en ook snel haken! Ik doe het je zeker niet na en al helemaal niet met al die mooie steken die je tussendoor gebruikt...ik heb nog een hoop te leren met het haken, dat zie ik al...
    Maar het is weer genieten van je mooie foto's, dus bedankt weer voor je stukje lente in deze sombere wintertijd, heerlijk!!!
    Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, Karin. Wat een mooie kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is werkelijk prachtig... ik ben weg van de kleuren, de golfjes in het patroon... prachtig !!

    Het geeft me ineens ook weer zin om de haaknaald terug boven te halen !! Maar niet zo goed voor de pijnlijke pols nu, dus ik moet nog even wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi dekentje heb je gemaakt, prachtige kleurtjes. Met een heel mooi randje.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hola Claire es una belleza tiene esos colores tan delicados quedo preciosa y si son colores de primavera buena época, te mando un besito Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben nog niet zo lang een lurker op je blog. Ben sinds kort helemaal vol van de granny squares en kwam zodoende ook op je blog terecht. Je kleuren combi´s zijn super, het helpt me een beetje variatie te krijgen in mijn squares. Geweldige projecten maak je, word er helemaal blij van al die kleurtjes :)

    groetjes Alette
    www.letscandy.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldig mooi dekentje! Is dat een eigen patroon van je? (dan zou ik het graag van je kopen...) Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig zeg! Wat een heerlijk fleurige foto's.... zwijmel....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. JA het is weer een heel mooi dekentje geworden vooral die laatste toeren zijn heel mooi. Kun je niet een keer een patroontje hiervan maken of zeggen welke steken je moet gebruiken?
    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. deken is weer prachtig, maak er aub een pakket van met patroon , zou dat geweldig vinden dan heb je nl gelijk de goede hoeveelheid in huis voor dit mooie lente project

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, echt supermooi!! Hele mooie kleuren ook! Gaaf!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hele mooie lieve kleurtjes ik word er helemaal vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een super dekentje en die rand is gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Claire,

    Fantastisch leuk dekentje zeg!!!
    Kun je er inderdaad geen pakket met patroon van maken, wil ik het graag kopen!!

    Groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een ontzettend leuk dekentje is dat geworden.. hoe begin je aan het rondje ?? heb je daar een soort patroontje van ?? bij mij word het al snel vierkant als ik dat doe haha... groetjes mel

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ERG MOOI GEDAAN!VOORAL MET DIE VERSSCHILLENDE RANDJES/STEEKJES EN LEUK EEN KEER ROND! GOED GESLAAGD.... GROETJES PAULA

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Echt super leuk! Ga je ons ook nog vertellen hoe je hem gehaakt hebt (patroon)???


    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat zijn je foto's toch fleurig, ik word er helemaal vrolijk van als ik er naar kijk.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Very pretty and inspiring. Great photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. het is een heel mooi kleedje geworden. mooie kleurtjes ook.
    dan krijg je al echt een voorjaars-gevoel.
    en rond...weer eens wat anders.
    staat ook nog eens op mijn to-do-lijstje.(naast de honderduizendeneen andere....)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat mooi! En wat een mooie kleuren heb je gebruikt!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooi kleedje. Heb je hier een patroon van of kan ik het ergens vinden?? Zou graag ook zo'n kleedje maken.

    BeantwoordenVerwijderen