maandag 30 januari 2012

Gehaakte schilderijtjes

Het kleine, fijne haakwerkje: mijn ideetje van gisteren:
Ik haakte kleine rondjes, voor een klein vrolijk slingertje,... dacht ik....
De rondjes waren wat kaal en saai en toen ontstond het idee om er iets op te borduren: 'wild borduren'. 

De rondjes zijn gehaakte met rio-katoen. Gewoon 4 toeren haken met stokjes. De rand is gehaakt met het dikkere victory garen, 1 rand vaste in wit garen en de schulprand zijn 5 stokjes in 1, met steeds een vaste ertussen.
Het 'wild borduren' heb ik ook gedaan met het dikkere garen. Beide garens zijn licht glanzend wat ik bij dit projectje erg passend vind.
Alle rondjes kregen een gekleurd schulprandje, en daardoor ontstond een soort lijstje. Het idee om ze op te hangen was toen geboren.
Ik heb de rondjes verstevigd door aan de achterkant vilt te plakken. Het vilt zit vastgelijmd met een lijmpistool. De lusjes van rood ijzerdraad heb ik er toen ook tussen gezet.

Vrolijk toch? Het doet me denken aan van die mooie 'sierbordjes' die je aan je muur kunt hangen.   

Mijn favoriet is het schilderijtje met het paarse randje.... en ook die vogeltjes vind ik schattig en de oranje bloem vind ik ook erg mooi.....
Ik kan eigenlijk niet kiezen,.... vind ze allemaal mooi en vooral zo bij elkaar!

Welke vind jij de mooiste?

72 opmerkingen:

  1. Leuk idee, heerlijk vrolijk deze schilderijtjes. De schilderijtjes met het gele randje en paarse randje vind ik leukst.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn super leuk! Eenkeuze maken is inderdaad niet makkelijk, maar ik zou toch voor de paarse gaan of misschien toch de rode of.... :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig hoor.
    Ik vind het vogeltje het leukst, maar de andere niet minder leuk hoor.
    Knap gedaan.
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind ze allemaal heel erg leuk en lief!
    fijne week
    xxx Liefke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn ze leuk! die met het rode randje vind ik 't mooist..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk idee komt er toch zomaar weer uit jouw ideeen"bol" vandaan!!
    Heel erg leuk en het staat ook heel gezellig aan je muur zo naast die gave kast.
    Het word tijd dat ik ook maar weer eens de haaknaalden ter hand neem inplaats van steeds maar achter de naaimachine kruipen als ik even tijd heb...
    Hele fijne week gewenst! Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk! Ik vind het geheel erg vrolijk, favoriet is die met de groene rand en oranje bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk. Ik vind die met de paarse en roze rand het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk, Claire! Wat heb je toch een heerlijk blog! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige en vrolijke schilderijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee. Ziet er vrolijk uit.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig mooi idee!
    Ik word er helemaal vrolijk van!!!
    En ik denk dat ik dit ook wel een een keer ga proberen.
    ik vind het echt een super idee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idde, ik vind ze allemaal bij elkaar het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind ze ook allemaal bij elkaar het leukst! Of die rood- groene, of toch de roze groen? Leuk gedaan in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ontzettend leuk bedacht ...........
    Met een lichte voorkeur voor het paarse randje ...
    Hele lichte voorkeur hoor ze zijn allemaal schattig .....

    Fijne maandag ..... Groetssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super-super gaaf-een wand vol lijkt me te gek-mooi gemaakt. Mooie week toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super schattig! Ik zie ze zo al bij mijn dochter aan de wand hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a lovely idea. they are all very pretty xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt heel gaaf idee, ziet er heel vrolijk uit! Als ik zou moeten kiezen: het vogeltje met de groene rand, maar eigenlijk is kiezen niet te doen, ze zijn allemaal zo leuk!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi geworden! Ik vind de laatste ook mooi, lieve zachte kleurtjes en kleine bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. They're so pretty! I like the top left one the best!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga ze maken voor op de kamer van mijn dochter! Geweldig leuk! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldig idee! Enne, die paarse is ook zeker mijn favoriet! Erg leuk gedaan!

    Groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  24. So nice and colourful. Become so happy to see pictures like this.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk dat er gaandeweg zomaar zo'n leuk, briljant idee is ontstaan. Ik vind je schilderijtjes geweldig. X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het mooist? De gekroonde vogel van de ongekroonde koningin van het kleurig haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moooooooooi! En dan eigenlijk allemaal even mooi!
    Erg leuk gemaakt!

    Groetjes Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het weer een super leuk project. vind ze allemaal super maar die met die groene rand en dat vogeltje is "mijn" favoriet. Misschien ga ik je vb nog eens volgen. fijne avond.
    Liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat SCHATTIG en enorm goed bedacht. Erg origineel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I don't speak your language, but your stuff is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik rol hier bijna van de bank... even om aan te geven HOE leuk ik dit vind :-). Echt zo mooi! Jouw favoriet vind ik heeelll mooi, maar die met het lichtgele randje vind ik ook erg lief en tja, de rest is ook gewoon heel mooi!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat leuk ! Inderdaad die met dat paarse randje en die groen met vogeltje, die vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke schilderijtjes. Een super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat zijn ze schattig! Superleuk idee! Mooi hoor met die borduursels erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik zou niet kunnen kiezen. Prachtig zijn ze ! En dat is 1 middagje werk ? Mén !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een schattige schilderijtjes! Ik vind die met de gele rand en de kleine bloemetjes het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ooooh, supertop weer!!
    Leuk leuk leuk!
    Handwerkgroet, Bernie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hi, I only speek German, englisch and french, so I try this..
    This a very wonderful BLOG, I just startet chrochet an find so many Inspiration here, THANKS a lot...
    NETTE
    www.regenbogenbuntes.de
    regenbogenbunts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jaaa....heel leuk en vrolijk!!! Hmmm...welke is de leukste? Allemaal...of toch die met het paarse randje?! Fijne avond, Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super leuk! Dit ga ik ook eens proberen! Maar dat gaat mij noooooit in middagje lukken, haha! Echt heel vrolijk. Ik vind die met het gele randje ook wel leuk eigenlijk... (:

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wow....wat is dat mooi!
    Ik vind die met de groene rand en het vogeltje erg mooi, maar alles zo bij elkaar is het mooist!
    Wat een ideenfontein ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een goed idee! Super gewoon.

    Ehm, de mooiste? Ik vind de eerste 4 de mooiste, mag dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Te gek Claire, word er helemaal blij van. Ook van jouw mooie kast met leuke gordijntjes trouwens. Ik verzuchte net: dat wil ik nou ook. Ik zet em erbij op mn wensenlijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat lief!!!! Echt geweldig mooi!! Vogeltje is favoriet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. I like this idea and design! I really like your blog
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hier ben ik dus sprakeloos van. Ik heb er geen woorden voor. Zo mooi. Zo vrolijk. Ik kan echt niet zeggen welke ik nu de mooiste vind, ze zijn allemaal prachtig. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. I really like what I see, and I'm signing up to follow right away:-)
    Kate

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Super leuk zeg, vooral de kleurtjes zijn zo vrolijk! Ik zocht inspiratie voor pannenlappen en kwam toen dit tegen! Ik ben meteen begonnen!
    Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ontzettend leuk idee, en welke het leukst, ik kan niet kiezen ze zijn allemaal even fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. gorgeous gorgeous colours!! Love what you have made Michelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Allemaal even leuk en goed idee om wat restjes op te maken, eerst de poncho nog afhaken.... fijne dag en ik ben benieuwd naar je eindresultaat van je ronde kleed. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Geweldig!!!
    Wat een vrolijk resultaat aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. het lijkt wel lente bij jou in huis. ziet er gezellig uit met die kleurtjes. vooral nu het buiten zo sneeuwt...
    groetjes tante moontje

    BeantwoordenVerwijderen
  54. ik kies ook de met de paars randje,nee allemaal zijn ze mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik vind ze allemaal even mooi! Ik kan gewoon weg niet kiezen....:-)
    Je foto heb ik verwerkt op mijn blog in mijn bericht voor weekend inspiration! Uiteraard met de link erbij! Een mooie kleurstelling voor inspiratie op te doen!
    Een heel fijn en hartelijk weekend!
    Geniet ze, X

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat heb je toch een leuk Blog, ben er al een paar keer terug gekomen en elke keer heb je weer nieuwe leuke ideeën. Ik haak nog niet zo lang, dus een middagje is nog niet haalbaar voor me, maar ik wil wel graag een schilderijtje proberen... Je hebt het over 'gewoon'4 toeren met stokjes, maar hoe begin je daarmee? ik kan wel vasten haken in een rondje, maar hoveel stokjes maak je in de eerste ronde vasten?
    En mijn favoriet is het vogeltje;-)

    groetjes, Martijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  57. wat een heerlijke inspiratie voor een koude zondag middag! heerlijk de sneeuw opgezocht en daarna met een kop thee en mn bolletjes rio katoen je voorbeeld gevolg, super leuk bedankt voor je inspiratie weer heeerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Owh cute!!! Kwam dit tegen op google toen ik zocht op kaarten haken, ik ben zelf kaarten aan het m/haken met mandalas ed, en dit is echt zo mooi!!! Grappig, ik kende je blog toen nog niet... die rechtsboven met vogeltje en prachtige gele kuif is mijn favoriet:-)

    Groetjes, jehanne goldenstardust

    BeantwoordenVerwijderen