dinsdag 17 januari 2012

Gehaakte poncho met bloemen.





De poncho voor kind is af!
Kind is niet lekker en heeft een rustig dagje thuis. Ik heb dan ook de hele ochtend naast kind op de bank zitten haken. Kon zo verder gaan met de bloemen die ik bedacht had om op de rand te maken. Ik heb tijdens het haken iedere toer een andere kleur gebruikt. Alle draadjes werkte ik meteen af zodat toen de poncho de juiste lengte had ie ook meteen klaar was!

Het patroon van de poncho is van drops. Zeer makkelijk en eenvoudig om te maken! Ik heb de poncho niet te lang gemaakt zodat ie nu als een soort truitje gedragen kan worden,.... ook  leuk over der jurkje of op een spijkerbroek!

Het garen is het victory garen (vrijdag alle kleuren weer op voorraad!!)
Ik heb het gehaakt met haaknaald 5. De bloemen zijn gehaakt in 2 of in 3 kleuren. Toen ik ze op de poncho naaide heb ik dit vastgezet met een tegengestelde kleur zodat je tussen de bloemblaadjes steeds een andere kleur ziet. Het midden van de bloem, de stervorm maakt ik er aan het einde in. Iedere bloem een ander hartje.

Ik ben zeeeeer tevreden over deze zeer kleurrijke poncho,.......en kind ook!

41 opmerkingen:

  1. Prachtig! Dat fleurt een bewolkte dag wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw he wat een mooie fleurig poncho is dat geworden die zal je dochter vast graag dragen ........... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij toch een fantastisch gevoel voor kleur en compositie, de plaatjes schieten zo bij me naar binnen en er verschijnt een big smile op mijn gezicht! Thanx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fleurig! En leuk om die bloemen zo vast te zetten! Kan me voorstellen dat je dochter daar blij mee is! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, je poncho. Vooral ook met die bloemenrand. Enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Adorable!!!! Me encanta la combinación de colores!
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker warm en vrolijk. De bloemen staan er prachtig op.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I've had a good look around your blog today. Everything is so beautiful! I've done lots of pinning to pinterest. Thank you for the inspiration and smiles. xoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat onzettend mooi en de bloemen erop maakt het heel erg apart.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Claire, dat ging rap! Prachtig resultaat, jullie boffen maar dat jullie er met z'n tweeën zo veel plezier aan beleven iedere keer!
    Beterschap,

    liefs
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, prachtig weer!!!! Heerlijk poncho's haken..... ben blij te lezen dat jouw dochter ook 'meerdere exemplaren' heeft..... nu vind ik dat ik ook wel weer een leuke poncho mag maken voor de dames. ;-)
    Beterschap voor kind!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is ook echt prachtig van kleur,heerlijk toch dat ze er zo blij mee is.

    groetjes agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heb je snel voor elkaar! En de poncho is prachtig en kleurrijk geworden. Gaat je kind veel plezier van beleven.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar zou je toch helemaal verliefd op worden. Wat een vrolijkheid. En je huis ziet er zo mooi uit. X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk! Maar er kruipt toch wel wat werk in niet? Veel beterschap aan t meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super! Ook de manier hoe je de bloemen erop vastnaaid, leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe is het toch mogelijk...zo kijk je en ben je net begonnen, en zo kijk je weer en is kind al gelukkig gemaakt met nieuwe poncho!! Argghh... En natuurlijk ook weer helemaal in leuke kleuren en met enige bloemen en geweldig gefotografeerd, zucht... Ik geloof dat ik heel erg jaloers wordt op die snelle handjes van jou...
    Maar het ziet er dus weer toppie uit hoor! je hebt er weer een feestje van gemaakt hier.
    Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk met al die kleurtjes!Beterschap voor dochter lief!liefs Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat zal je dochter er blij mee zijn! Mooie kleurcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn complimenten voor de mooie gehaakte poncho en wat een vrolijke kleuren heb je gebruikt.

    Groetjes,

    Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Claire

    Helemaal super die poncho.
    Geef je dochter een beterschapsknuffel van mij.

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is ie prachtig geworden, mooie bloemen ook en wat een kleur, mooi ook gefotograveerd zo bij die blauw gebloemde achtergrond.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. very nice yor works, please visit my blog , thanks rossella

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi!! What a beatifull wrapper.. I liked it very much..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Allereerst m'n complimenten! Wat is de poncho ontzettend mooi geworden....Ik ben ook bezig om de poncho te haken, alleen ontdek ik iets heel vreemds..In het midden bij de punt voor en achter loopt die niet recht naar beneden maar buigt hij iets schuin af...wat zou ik verkeerd kunnen doen? het lijkt net (als je de poncho op elkaar heb liggen) dat de linkerhelft iets groter is en dat ie daardoor schuin word. Hopelijk is het een beetje duidelijk...Groetjes en alvast bedankt! Deleana

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb geprobeerd je bloemen na te maken maar ik krijg ze niet zo mooi vol. Volgens welk patroon heb je de bloemen gehaakt?
    Groetjes Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hej van älskar jag din blogg alltid vackra Saker har har, jag är från Brasilien, är jag har för att också informera den nya Adressen tot min. blogg, sa att du inte att besöka misslyckas med mig, mig med eftersom besöket AR voor allt gott , noggrant ...
    http://titacarre.com
    http://agulhaetricot.com
    http://titacarre.elo7.com.br tb besöka butik min lat och OM din åsikt produkter mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige poncho!

    Heb je een patroon van de bloemen? Die zou ik ook graag maken...

    BeantwoordenVerwijderen