donderdag 6 oktober 2011

Mohair deken


De mohair deken is af. 
Een heerlijk zacht dekentje voor op de bank.
Voor ons kunnen de koudere winteravonden komen!!

Ik heb er een eenvoudige rand langs gehaakt: een simpel schulprandje.
De deken is 1.00 x 1.20 cm. 

Het garen wat ik gebruikt heb is het rode Evita mohair, dit heb ik gehaakt met een dubbele draad. Zo wordt de wol dikker en geschikter voor een deken. Het paars gemêleerde en bruin gemêleerde mohair geeft een mooi effect tussen de andere kleuren. De rest van de garens had ik nog liggen. 






- - dank je wel voor al de lieve reacties op de vorige post - kind en ik - -

27 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad een lekkere warme en zachte deken uit. Laat de kou maar komen ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige deken heb je gemaakt. Het randje er omheen vind ik ontzettend mooi. Lijkt me heerlijk om onder weg te kruipen.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap gemaakt met mooie kleurtjes en zo lekker zacht!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit!
    Groetjes mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hermosa manta!!bellos los colores que utilizaste. Besos desde Argentina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whow, wat ben jij super snel zeg!
    Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi weer zeg, dank je wel voor je mooie blog, ik haal er veel inspiratie uit. Echt heerlijk om te lezen en te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, prachtig en het ziet er zo heerlijk zacht uit....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak je toch een mooie dingen! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie zijn winter-klaar hihihihi! Is weer een mooie creatie. Toppie hoor!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow! I love your crochet designs and combination of colors!
    Greetings from Germany!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het leuk geworden! En heerlijk zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een pracht,heerlijke kleurtjes om zo onder weg te kruipen.Gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is weer een toppertje.... mooie kleurencombi en groot genoeg. Ik ben benieuwd naar je volgend project! fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Preciosa manta¡¡¡¡¡ y el hilo encantador¡¡
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. boa tarde gostria de informa que o meu bloger o nanytendresse foi vitina de rakes da web e agora eu estou com o novo bloger.
    girlenecroche.blogspot.com
    muito obrigado.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die is gaaf geworden!! Ik ben fan, ook van je andere maaksels. Ik ga aankomend weekend iemand heel blij maken met een kinderponcho (aan de hand van jou patroon)!

    Liefs,
    Hanneke(maakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ongelofelijk wat ben jij produktief! zo veel zo snel en zo mooi. Een heerlijke blog om te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So claire, wat ontzettend leuke dingen maak je! En wat ben je actief! Had het wel al gehoord, maar ben nog meer onder de indruk nu. Moeten echt snel een keertje daten, met stephanie erbij. Gezellig! En ben blij dat ik kind binnenkort weer eens zie, wat is ze groot! Was gezellig het weekend! Tot snel. Groetjes Hilke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Parabéns pelo seu blog!
    Trabalhos lindos em coloridos lindíssimos
    Boa semana

    Nélia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. rode larzen heel mooi,heb ik ook,en loper ook mooi,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  22. bayıldım örgülerinize.hepsi birbirinden güzel ve renkli.tebrikler..

    BeantwoordenVerwijderen