donderdag 8 september 2011

Patroon beschrijving omslagdoek-sjaal


Omslagdoek/ sjaal:
Materiaal: Evita Rozetti mohair 
- 4 x bol - kleur: licht grijs
Materiaal rand zwart: Versaille mohair 
- 1 x bol - kleur: zwart
Materiaal rand roze: XS fijn haakgaren 
- 1 x bol - kleur: zalm roze
Haaknaald: 5
Lengte: 160 cm
Breedte: 48 cm
Het materiaal is te koop in de webshop.


Zet een ketting op van 200 steken. Daarna volgens tekening.


Een rondje = kettingsteek
Een streepje = een stokje


Totaal 36 toeren.
Daarna de rand rondom haken. Ik heb het gedaan met zwart mohair gehaakt in boogjes. Daarna wordt deze afgewerkt met een klein roze randje met het fijne XS haakkatoen.


Wil je je eigen sjaal langer of breder maken dan heb je ook meer bollen nodig.

Succes weer en veel haak plezier!


11 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het patroon. Fijn!
    Een vraagje, bij de eerste toer met stokjes, staat er 1 stokje in de 1e losse, dan 2 losse overslaan en 3 stokjes in de volgende lossen.
    Moet dit niet 3 losse overslaan zijn?
    Of heb ik het niet goed begrepen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, bedankt voor het patroon,wie weet ooit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er heel mooi uit, prachtige uitleg. mercie

    zeer mooie blog heb je, ik volg je

    Mvg Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooh claire, die is weer suuuuper !!!

    ik ga maar meteen winkelen bij je....bedankt voor het mooie patroon weer...

    groetjes,
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, zo mooi! Zo kunstig... Heel inspirerend, alleen al mooi om naar te kijken. Ik ga deze in de wachtrij zetten. Bedankt voor het mooie patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wunderschön!!! ich werde demnächst wolle kaufen und loslegen!!! lovely!!! i will buy wool soon and try it! thanks very much for the tutorial!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi, dat was net hetgeen ik nog nodig had om mijn poncho af te werken.

    Bedankt voor het leuke patroon en de duidelijke foto's en instructies.

    Ik plaats een foto op mijn blog als de draadjes ingestopt zijn (www.sterretje-sam@blogspot.com).

    Doe zo voort!

    Groetjes,

    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben bezig met deze mooie sjaal, omslagdoek.
    Het word een leukerd :) Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi post moi sjaal
    mirjam

    site
    www.fibersive.net
    blog [Kijk naar het vertaling, het originel is in Hebreeuwse]
    www.differenart.org

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ganz herzlichen Dank für das Muster! Ich finde den Schal wunderschön und werde ihn bestimmt häkeln!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen