woensdag 28 september 2011

Herfst,..... Winter...?


Vorige week kocht ik 2 van deze prachtige bollen wol.
Ik was op slag verliefd zo mooi vond ik het garen.
Waar ik ze voor ging gebruiken wist ik nog niet, maar ik moest ze gewoon meenemen.

Eenmaal thuis dacht ik..... 2 bollen? Dat is te weinig,..... wat kan ik er dan van maken? 
Dus ging ik meteen terug en kocht er nog 4 bij. 
Nu zou het een vestje voor kind kunnen worden,..... of een mooie lange sjaal voor mezelf,....... of een dekentje....
Maar hoe dan precies? En ook de vraag; ga ik ermee haken of zal ik het breien weer eens proberen....  


Toen zag ik bij Melissa dit
Ik wist toen wat ik van de bollen wol ging maken: een heeele lange warme gebreide sjaal! Die ik dan straks 2 of 3 keer om mijn nek kan slaan......


En ook al is het nu prachtig weer en lijkt het zomer, 
voel ik me redelijk suf dat ik in de warme zon zo'n dikke wintersjaal zit te breien, is het ook erg warm om steeds die dikke wol op je benen te voelen..... 
Ik ga er toch mee door! 
Ik vind het breien al bijna net zo heerlijk om te doen als haken!
(Enne..... zodra de kou eraan komt ben ik er klaar voor.)




19 opmerkingen:

  1. Wow what pretty yarn! Grey and pink is one of my favourite colour combinations! It looks so warm and snuggly.........very dreamy!

    Have a super day!

    Vanessa xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely. Grey and smooth pink are my favorites too. Looks warm and cosy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...I love those colours so much.
    Do you want to have a look at mine ?
    Love
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige bollen zijn dat! waar heb je die gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleuren...en heel herkenbaar,ik zat vanmorgen in het heerlijke zonnetje sokken te breien..voor mijn koude voetjes...succes met breien,ook heel erg leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is echt super mooie " die wil ik ook wel wol" waar heb je hem gehaald?

    die sjaal ziet er trouwens lekker zacht en warm uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Claire! En toevallig dat we tegelijk van het haken even een zijstapje maken naar breien.

    Geniet van het mooie weer!
    Liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie bolletjes,goede kleurtjes,leuk voor een lekkere warme sjaal,ik moet er alleen nu nog even niet aandenken maar ik hoorde toevallig vandaag dat we een koude winter krijgen.Ben jij er in ieder geval helemaal klaar voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The yarn is beautiful! It looks like it will be very warm and cozy. I'm working on a knitted scarf as well and I can't wait to finish it :)

    Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar; wol zien die je mòet kopen! En wat een prachtige wol! Ook ik wil wel weten welke dit is! ;-)

    Hélène van http://handwerkhuis.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wordt prachtig, je bent er klaar voor.... laat de sneeuw maar komen, jongste vroeg ook al aan mij om een muts en sjaal voor haar te haken! hihi fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om 'm op tijd af te hebben moet je inderdaad vroeg genoeg beginnen! Deze wol zou ik ook niet kunnen laten liggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterende wol en zo'n lekker warme sjaal doet me verlangen naar een mooie winterdag met veel zon en sneeuw! Ik kijk ernaar uit.

    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtige wol Claire, ik kan me zo voorstellen dat je die gewoon mee MOET nemen! wat een prachtige sjaal wordt het!

    PS ik heb ook net voor onze vakantie in Frankrijk een grijze gemeleerde cashmeren sjaal gehaakt van een uitverkoop Lana Grossa wol... stiekem wikkel ik hem al om mijn hals als het net wat frisser wordt, omdattie zo mooi is en de wol zo zacht :D

    sjaals maken in de nazomer zorgt wel voor een warm nekkie in de beginnende herfst :D

    liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Claire, wat leuk zeg....ik heb precies dezelfde wol gekocht, ga er een kolsjaal van breien. Het resultaat ga je vast nog zien.

    XXX Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie wol...dan maakt 't niet uit of je zweet aanvallen krijgt...gewoon breien tot tie af is dan kan dadelijk het koude weer beginnen en zit jij er warmpjes bij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooie kleuren, wat van wol is het?

    BeantwoordenVerwijderen