zaterdag 18 juni 2011

Gehaakte deken - Ajour Ribble

Hij is AF !
En hij valt al zo in de smaak.....qua kleur vind ik hem SUPER! 
Formaat is perfect voor bij de bank. Hij is 1.10 breed en 1.50 cm lang.



Het materiaal wat ik heb gebruikt wil ik inkopen voor de webwinkel.
Ik wilde het eerst even uitproberen. Ik heb nog niet alle kleuren ingekocht en ook nog niet heel veel. Het is veel dikker dan waar ik normaal graag mee werk. 
Je haakt het met naald 6 of 7. En het is garen met 50 % katoen en 50 % acryl. 
Ik ben zelf erg weg van de deken, ook het haken met dikker garen bevalt me erg goed. Hoewel dikker garen wel veel sneller splijt. Daar moest ik erg aan wennen.....
Ook ben ik erg benieuwd of de deken mooi blijft door veel gebruik. Dat ga ik dus eerst uitproberen voordat het garen online komt.....




Het patroon kun je al wel uitproberen.
De patroon tekening:


Mijn deken heeft 76 toeren in de Ajour steek. 
De rand is 2 toeren met stokjes en als laatste 1 toer in vaste.

Succes en een fijn weekend allemaal!

60 opmerkingen:

  1. helemaal te gek!!! ben inderdaad ook nieuwsgierig hoe de kwaliteit is. kijk alweer uit naar je volgende project;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik erg mooi en geschikt om lekker mee te nemen op vakantie!
    Fijn dat je het motiefje al hebt uitgetekend, dat werkt fijn, dankjewel..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi patroon! En ik vind de kleurtjes ook heel mooi trouwens. Helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig geworden, heerlijk zo'n hang-dekentje voor op de bank :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat supermooi is je deken! Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie deken heb je gemaakt! Bedankt voor het delen van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk eens aan!! Wat kun je dat toch snel. Tof hoor.
    Fijn weekend!! Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi en wat een mooie zachte kleuren. Ik pak snel fellere kleuren maar die zachte kleurtjes zijn ook prachtig. Misschien toch ook maar een keer proberen. En bedankt voor het patroontje. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super bedankt voor het patroontje, het is een geweldig kleed geworden!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh wauw echt een topper ....... ik haak zelf graag met een mengdraad van acryl/katoen vooral voor kleding het blijft gewoon ff langer mooi .

    Fijn weekend .... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waaaauuuwww erg mooi!!! en wat ben jij snel!!!
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem ook superleuk geworden, heerlijke kleuren. En het haakt wel lekker als je zere handen hebt met een grotere haaknaald :-).
    Ben benieuwd of de wol in je shop komt, dan ga ik het zeker bestellen.
    Mag ik nog vragen wat voor rand je om de deken heen hebt gehaakt? Ben heel toevallig met een kussenhoesje bezig in dezelfde golfjes :-).

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige deken! Ik vind het heerlijk om dekens te haken en was op zoek naar een nieuwe patroon. Ik geloof dat ik die nu gevonden heb!
    Ik houd zeker in de gaten wanneer deze wol in je webwinkel komt.
    Jou blog geeft me elke keer weer heerlijke inspiratie.

    Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige deken, als ik weer kan ga ik hem zeker proberen ....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Claire wat is je deken mooi geworden. Ik ben helemaal weg van je kleurtjes. Ik neig altijd naar felle kleuren, maar deze zachte kleuren vind ik echt prachtig. Volgens mij heb je die deken ook heel snel gehaakt.

    Groetjes en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WOW wat een prachtige deken, en mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooohh wat mooi, suikerzoet zijn deze kleurtjes bij elkaar. leuk patroontje
    Dank je wel dat je dat met ons wilt delen.
    Ik word altijd zo vrolijk van je blog...
    groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waaaw, is héél mooi!!!
    Ik ben nog een redelijke leek in het haken en vraag me af of je na elk stokje direct een ander stokje haakt, zonder een kettingsteek (volgens je tekening wel dus ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooohh wat lief dat je het patroon erbij zet, eigenlijk is het best makkelijk volgens mij nu ik het zo zie. Leuk leuk, dit gaat èèn van m'n volgende haakwerken worden. Thanks for sharing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is echt mooi zeg! Prachtige kleuren en wat een mooie draad! Ik ben zelf met een dekentje met Catania, ook mooi, maar wat duurt dat lang zeg voor hij af raakt......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is echt heel mooi!
    Ik ben benieuwd naar dat garen, want ik zoek al een tijdje naar een goed garen dat een mix is tussen katoen en acryl en wat dikker is. Ik hou je webshopje in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die Decke ist wundervoll!^^
    Danke, für das Muster! ;O)
    Liebe Grüße, aus Deutschland,
    *Manja*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend. Ga ik ook proberen. Word nog steeds zo happy van het lezen van jouw blog met de leuke tutorials!!! Fijn, zoveel inspiratie.

    Thanks4sharinG

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige deken heb je gehaakt! Mooie kleurtjes en leuk patroontje en met dit regenweer een ideale gelegenheid om het meteen eens uit te proberen.
    Het garen ziet er inderdaad nogal splijtachtig uit en met een naald van 6 haken vind ik niet zo leuk dus ga ik maar eens met acrylgaren(ligt hier toch nog) aan te slag én naald 4. Hopelijk komt het patroon dan nog goed uit want ik heb al gemerkt dat hetzelfde in verschillende diktes en dus met verschillende diktes van naalden gehaakt soms een heel ander resultaat geeft.
    Blij dat ik jouw leuke kleurrijke blog ontdekte!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Absolutely beautiful blanket, sweet,sweet colors, i love it
    Karen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wow wat is die mooi :D, zo mooi ook die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wauw! supermooi gemaakt! vind de kleuren geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je deken is PRACHTIG geworden Claire !
    Zalige kleurtjes , al neig ik meer naar fellere kleuren :)

    Een fijn weekend nog !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je deken is echt prachtig! De kleuren zijn super!

    Bedankt voor het uittekenen van je patroon. Ik wil al tijden zo'n ripple maken, maar het lukt me steeds niet echt, dus ik ga zeer binnenkort deze uitproberen.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh wow!!!

    Claire

    http://www.hearthandmade.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  31. schoon ! lieve kleurtjes ! en het ziet er me heerlijk materiaal uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hola!! NICE!! felicitaciones!!
    un abrazo grande desde Chile
    c@

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je hebt een award gekregen van mij.
    Nog een leuk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuke combi zo, lijkt het maar zo of is het ook wat losser gehaakt! superdeken en lekker snel op haaknaald "tig". geniet ervan! gr Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb je blog nog maar pas ontdekt, maar het ziet ernaar uit dat ik eraan verslaafd ga worden, zulk een mooie dingen die je maakt!
    Je deken is prachtig!! Ze staat al op mijn (veel-te lange) to-do lijstje...
    Groetjes, Liz.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Claire, wat een leuke deken is het geworden! Wat betreft het garen, ik denk dat t wel goed gaat blijven. Ik heb zelf voor de babydekentjes van mijn kinderen ook een katoen/acryl mix garen gebruikt (wel dunnere draad). Ideaal, kan lekker in de machine gewassen en blijft ook zacht. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw wat een super gave deken. En die kleuren echt prachtig en helemaal mijn smaak ;-) Hoop dus dat deze wol snel bij jou te bestellen is. Het lijkt mij dat het met deze wol ook niet zo zwaar wordt, ik twijfel namelijk nog steeds of ik een deken in katoen zal haken, maar ben bang dat deze te zwaar wordt.

    Groetjes,

    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Elle est merveilleuse. Je suis sous le charme.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind het dekentje zo mooi dus hup aan de slag met je patroon.... Maar ben ik nou de enige die het patroon niet snapt? :-/ ....ik kom er niet uihuihuihuihuit....*snik*

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Welk garen heb je gebruikt? Ik wil m ook gaan maken maar moet eerst het goede garen zien te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hoiiiiiii,
    ik kom per toeval, via een afbeelding op google, op deze site terecht... wat leuk ziet het er allemaal uit!!!! mijn handen beginnen gewoon te kriebelen om ook weer iets te gaan maken!! maar eens ff in mijn wolmand kijken wat voor garen ik nog heb liggen... thnx!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dit bericht is al van een jaartje geleden, maar ik heb je blog net ontdekt en vraag me af of dit garen de winkel gehaald heeft en hoe het dan haat.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ik wil graag een sjaal maken in deze steek, dus bedankt om deze te delen!
    groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hoe lang en hoe breed is de deken
    hoeveel steken heb je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  45. bedankt om het te delen,, hartstikke leuk !!
    i keep in touch

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Supermooie deken zeg, bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het is al even geleden dat deze mooie deken geplaatst is, maar ik kwam hem tegen op je site en zou graag ook zoiets willen maken, maar ik kom er niet uit welk garen je gebruikt heb. Wie helpt me uit de brand?

    BeantwoordenVerwijderen
  48. 1 woord..... WAUW! Echt een te gekke combinatie kleuren, steken, alles. Helmaal geweldig.

    http://handmadenl.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ooowh wat is deze mooi! Die wil ik ook maken! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mooie kleuren,ga hem zeker proberen bedankt om dit te delen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hij is prachtig en wat een mooie kleurcombinatie! Heb hem zelf ook gemaakt en alleen de zijkanten afgewerkt met stokjes en vaste.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoeveel lossen heb je gebruikt?????

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik heb hem met katoen garen met haaknaald 2,5 gemaakt. Heb hem een stuk kleiner gemaakt als tutteldoekje voor een babytje. Super leuk geworden. Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen