zondag 10 april 2011

Gehaakte eierwarmers

Makkelijke eierwarmers gehaakt in vrolijke 'paas' kleuren.

Voor als je ze ook wilt maken:
Start met ketting van 4 losse en maak deze tot een rondje.
Toer 1, 16 stokjes in het rondje. Vanaf toer 2, volgens tekening.
Je haakt alles in stokjes.
De laatste toer is gehaakt in vaste.
Pas het warmertje voor je afhecht op je eierdopje om te kijken of ie past. Misschien moet er een toer bij of misschien juist eentje minder. 

Ik heb ze gehaakt in rio-katoen, met haaknaald 3,5. 
Ik vind ze zo leuk geworden!
Kind vind dit ook,....
.....man iets minder 
(haha... te zoet van kleur geloof ik...)

Succes!

18 opmerkingen:

  1. goh wat leuk en bedankt voor de tutorial
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How cute! They will make an awesome Easter project!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal in de sfeer van het weekend vol met zon!!

    Thanks 4 Sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een feestelijke paastafel...en je man...ach het eitje smaakt er echt niet minder om :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke paasmutsjes! Dank je voor je patroontje! Moet ik ook eens gaan doen voor Pasen!
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg! Ik ga ze ook proberen te maken.

    Groetjes San

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze leuk! Ik heb nog steeds een soort kaboutermutseierwarmers op mijn lijstje staan, voor volgend jaar ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat zijn die leuk Claire !!! Bedankt voor het patroontje...maar ja...zo blijven wij natuurlijk wel bezig,he..haha

    lieve groetjes,
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat is toevoellig! Vorige week vroeg mijn vriendin of ik voor haar eierwarmers wilde haken. Ik vond een patroon uit een oud boek en heb er nu twee af en nu zie ik dat jij, wel andere maar ook eierwarmers hebt gemaakt!Ik heb bovenop nog een lusje gemaakt van lossen kun je ze makkelijk van het ei af pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze zijn echt heel leuk, die ga ik ook proberen.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ontzettend leuk, ik ga ze ook maken! Al hebben we nog twee hele schattige 'Duckies' van de AH van vorig jaar (maar die blijven niet zo goed zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mmmm dat kan ik nog redden voor pasen.... ze zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, en niet alleen voor pasen! ;)
    Ik heb alleen een beetje moeite met het patroon (ben nog geen volleerd haakster). Elke toer begint in je tekening met lossen? Of lees ik dat verkeerd? En moet ik elke toer sluiten met een halve vaste?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor je leuke patroon! Ik heb ze gemaakt en ook met een linkje naar jou verwezen!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen