zondag 16 januari 2011

Haakpatroon bloem






3e toer: om het hele vierkant een rand haken van stokjes.

                   In de hoeken 3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes.
            (zie foto 1)


Voor de vele enthousiaste haaksters!!
(allen die mij mailde voor het patroon en 
anderen die het leuk vinden om het ook eens te maken)

Hier is ie dan!

De patroontekening en beschrijving die ik voor mijn 
bloemenkussen 
heb gebruikt. Ik hou me nooit helemaal
aan het patroon.... (hier dus ook niet)
De basis is zoals hierboven beschreven staat.

Wat ik heb gedaan:

toer 1 is zoals beschrijving.
toer 2 is in patroon steeds een bundel van 4 stokjes,
ik heb hier 5 stokjes gedaan. De 7 losse, in de hoeken, zijn bij mij 3 losse.
toer 3 bestaat in het patroon niet. Ik heb er een hele rand
omheen gehaakt met stokjes. In de hoekjes zoals hierboven
beschreven staat.




Veel succes !




16 opmerkingen:

  1. Dankjewel Claire ik heb het opgeslagen!!
    Hij is zo leuk!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk, heb je het aan elkaar genaaid??

    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het patroon. Zodra ik mijn huidige haakproject (granny square deken) af heb zal ik het wellicht eens gaan proberen.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om zo een goede uitleg te krijgen!
    Bedankt! Prettige week en tot later, Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé dank je, even een variatie op de gewone granny!
    Ga hem binnenkort uitproberen!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, super beautiful work, Claire!!!! And I also love colors. Your images are delightful also!!!!
    hugs from Chile
    maria cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Excellent chart and beautiful square -- Uitstekende grafiek en mooi vierkant -- hope the translator worked. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Claire, nog ff een vraagje, heb je tussen de 5 stokjes in de 2e toer ook 7 lossen gedaan of minder? Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good morning! Thank you for the lesson. I'm going to try it.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi friend I love your blog always has beautiful things here, beijokas ...
    http://agulhaetricot.blogspot.com
    http://agulhaetricot.com
    tb http://titacarre.elo7.com.br visit my store and let your opinion about my products.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb hem al met diverse garen en naalden geprobeerd maar ik krijg gewoon al die stokjes niet in dat rondje van 4! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo!
    Ik heb ook allemaal zo'n vierkantjes die ik nog aan elkaar moet naaien, en ik vroeg me af hoe jij dat zo mooi gedaan hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij klopt het patroon niet bij het donkergroene tel ik 5 stokjes terwijk er maar 4 getekend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen